Група Volkswagen активізує зусилля в напрямку розвитку твердотільних акумуляторів нового покоління для електромобілів. Її дочірня компанія PowerCo розширює стратегічне партнерство з американським стартапом QuantumScape, який спеціалізується на створенні високоефективних акумуляторних елементів на базі літію
Нещодавно PowerCo підтвердила нові інвестиції у розмірі 131 мільйон доларів, які будуть спрямовані на розгортання пілотної виробничої лінії в Сан-Хосе, Каліфорнія. Ця сума доповнює попередню обіцяну інвестицію ще на $130 мільйонів, яку Volkswagen оголосив у 2023 році. Загальний обсяг підтримки VW Group на сьогодні перевищує $260 мільйонів, а частка в QuantumScape вже оцінюється у 459 мільйонів доларів

Партнерство між автовиробником та стартапом розпочалося ще у 2012 році
Згідно з оновленою ліцензійною угодою, PowerCo отримає право на виробництво до 40 гігават-годин (GWh) твердотільних елементів щороку, з можливістю подвоєння цього обсягу — достатнього для забезпечення близько мільйона електромобілів щорічно. Компанія вже будує акумуляторні заводи в Німеччині, Іспанії та Канаді, які можуть стати базовими майданчиками для майбутнього масового виробництва
Твердотільні акумулятори замінюють рідкий електроліт на твердий — переважно з кераміки, сульфідів або оксидів — що обіцяє суттєве підвищення щільності енергії, швидкості заряджання, термостійкості та безпеки у порівнянні зі звичайними літій-іонними батареями. QuantumScape розробляє безанодні літієві металеві осередки, які не потребують попередньо сформованого аноду — він утворюється під час першого циклу заряджання, коли іони літію осідають на струмозбирачі. Це дозволяє відмовитися від графіту, який є не лише дорогим і неекологічним, а й обмежує потенціал щільності заряду
Прототип QSE-5, за заявами компанії, має енергетичну щільність 305 Вт-год/кг, що лише трохи перевищує сучасні показники, але завдяки архітектурі без аноду обіцяє збільшити запас ходу з 350 до 400–500 миль (понад 800 км у деяких конфігураціях батарейного блоку). Крім цього, такий підхід спрощує виробництво, знижує вартість і підвищує ефективність акумуляторів

Хоча досі залишається невідомим, чи справдиться ставка Volkswagen на твердотільні батареї, технологія наближається до реального запуску як ніколи раніше
QuantumScape вже готується до пілотного виробництва, а позитивна динаміка інвестицій свідчить про зростаючу впевненість у прориві. З урахуванням інноваційної бази та стратегічної підтримки, шанси на успіх виглядають багатообіцяючими не лише для VW Group, а й для всієї електромобільної індустрії
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі