Volkswagen пропонує додаткову потужність для електричного ID.3 за підпискою — photo 52496

Volkswagen пропонує додаткову потужність для електричного ID.3 за підпискою

18.08.2025
3 хвилини на прочитання

Нещодавно автомобільні журналісти видання Auto Express помітили цікаву деталь на британському сайті Volkswagen 

Електричний хетчбек ID.3 в комплектаціях Pro та Pro S офіційно має 201 кінську силу. Однак дрібним шрифтом зазначено, що апаратне забезпечення автомобіля насправді здатне видавати 228 к.с., а для доступу до повної потужності власникам пропонується “активувати додаткову потужність за певну плату”

Volkswagen пропонує гнучку систему оплати за те, що вже фізично встановлено у вашому авто:

  • Щомісячна підписка: £16.50 (близько $22);
  • Річна підписка: £165 (близько $211);
  • Постійне розблокування: £649 (близько $880)

На перший погляд, для автомобіля вартістю близько $50 000 ці суми можуть здатися незначними. Виробник міг би просто включити їх у початкову ціну, і більшість покупців, ймовірно, не помітили б різниці. Але сенс не в грошах. Цей крок є тривожним сигналом про фундаментальну зміну у відносинах між автовласником та виробником

Volkswagen пропонує додаткову потужність для електричного ID.3 за підпискою — photo 2

Volkswagen не є піонером у цій сфері – це лише найсвіжіший приклад тренду, який автовиробники просувають, незважаючи на невдоволення клієнтів 

BMW свого часу зазнала гучної невдачі, намагаючись стягувати щомісячну плату за вже встановлений підігрів сидінь, і під тиском громадськості відмовилася від цієї ідеї. Проте Mercedes-Benz успішно продає підписку на “збільшення прискорення” для своїх електромобілів лінійки EQ за $1200 на рік, програмно розблоковуючи додатковий потенціал електродвигунів

Ця бізнес-модель, відома як “функції за вимогою” (Features on Demand), перетворює автомобіль з продукту на платформу для постійного продажу послуг. Для виробників, які інвестують мільярди в дорогу електрифікацію та розробку ПЗ, потік постійного доходу від мільйонів водіїв виглядає надзвичайно привабливим

Volkswagen пропонує додаткову потужність для електричного ID.3 за підпискою — photo 3

Програмне забезпечення як троянський кінь у вашому гаражі

Ключова проблема полягає в тому, що програмне забезпечення стає посередником між вами та фізичним обладнанням, за яке ви заплатили. Коли ви купуєте сучасний автомобіль, ви фактично купуєте не лише метал і пластик, але й ліцензію на використання його програмного коду. І тут починаються юридичні тонкощі

Ліцензійні угоди з кінцевим користувачем (EULA), які ви приймаєте, часто обмежують ваші права власності. Закони, як-от американський “Закон про авторське право в цифрову епоху” (DMCA), хоч і дозволяють власникам модифікувати свою власність для особистого користування, але водночас роблять незаконним розповсюдження інструментів для обходу цифрових замків

Яскравий приклад — випадок з Mazda у 2023 році. Компанія надіслала офіційну претензію розробнику, який створив інструмент для інтеграції автомобілів Mazda із системою розумного дому Home Assistant. Автовиробник звинуватив його в порушенні авторських прав, оскільки його код дублював функціональність, яку Mazda пропонувала через власні платні додатки

Американські автовиробники вже відкрито заявляють у судах, що клієнти не є повноправними власниками своїх автомобілів саме через наявність ліцензійного програмного забезпечення. Це дозволяє їм обмежувати доступ незалежних СТО до діагностики та ремонту, змушуючи клієнтів звертатися до дорогих офіційних дилерів

Volkswagen пропонує додаткову потужність для електричного ID.3 за підпискою — photo 4

Експеримент Volkswagen у Великій Британії — це не просто спроба заробити кілька сотень фунтів 

Це “пробний камінь”, запущений для перевірки реакції ринку. Якщо споживачі приймуть цю модель, незабаром ми можемо побачити платний доступ до будь-чого: покращених функцій безпеки, адаптивного круїз-контролю, розширених налаштувань підвіски або навіть повного об’єму батареї

Ваш автомобіль все більше перетворюється на смартфон на колесах, де апаратна частина є лише носієм для програмних продуктів, які вам доведеться орендувати знову і знову. І це має стати червоним сигналом тривоги для покупців у всьому світі, адже на кону стоїть саме поняття власності в цифрову епоху

Читати далі

Схожі записи
Renault повертає легенду 80-х в образі електричного R5 Turbo 3E

Можливо, зараз Renault не має спортивних моделей у своєму поточному асортименті, проте компанія виявилася досить рішучою, щоб створити R5 Turbo 3E Повністю електричний гіперхетч чудово втілює дух гоночної класики 1980-х років. Електричний хетчбек вперше показав себе на історичному ралі Тур де Корс, котре проходило на французькому острові Корсика. Демонстрація дала уявлення про його справжні можливості […]

12 Жовтня 2025
Renault повертає легенду 80-х в образі електричного R5 Turbo 3E — photo 59151
Чому після технічної презентація електромобіля, акції Ferrari обвалились?

Після презентації довгоочікуваного електрокара Ferrari Elettrica акції компанії різко впали більш ніж на 15 відсотків  Найгірший торговий день у історії компанії стався не через сам перший електромобіль Ferrari, а через обережні фінансові прогнози, які розчарували інвесторів. Аналітики назвали позицію компанії занадто стриманою, зазначивши, що оновлені очікування значно нижчі навіть за «мінімальний сценарій зростання» Після заходу […]

12 Жовтня 2025
Чому після технічної презентація електромобіля, акції Ferrari обвалились? — photo 59131
Stellantis виводить на ринок гігантський позашляховик за ціною RAV4

Китайський бренд Leapmotor, частково підконтрольний Stellantis, постійно розширює свою лінійку в нових сегментах, а його новий гігантський флагманський позашляховик D19 з’явиться на ринку з ціною на рівні Toyota RAV4 Флагманський позашляховик Leapmotor D19 офіційно дебютує 16 жовтня  Він буде пропонуватися як у форматі чистого електромобіля, так і як гібрид із подовженим запасом ходу. Великий автомобіль […]

12 Жовтня 2025
Stellantis виводить на ринок гігантський позашляховик за ціною RAV4 — photo 59114
Renault повертає легенду 80-х в образі електричного R5 Turbo 3E

Можливо, зараз Renault не має спортивних моделей у своєму поточному асортименті, проте компанія виявилася досить рішучою, щоб створити R5 Turbo 3E Повністю електричний гіперхетч чудово втілює дух гоночної класики 1980-х років. Електричний хетчбек вперше показав себе на історичному ралі Тур де Корс, котре проходило на французькому острові Корсика. Демонстрація дала уявлення про його справжні можливості […]

12 Жовтня 2025
Renault повертає легенду 80-х в образі електричного R5 Turbo 3E — photo 59151
Чому після технічної презентація електромобіля, акції Ferrari обвалились?

Після презентації довгоочікуваного електрокара Ferrari Elettrica акції компанії різко впали більш ніж на 15 відсотків  Найгірший торговий день у історії компанії стався не через сам перший електромобіль Ferrari, а через обережні фінансові прогнози, які розчарували інвесторів. Аналітики назвали позицію компанії занадто стриманою, зазначивши, що оновлені очікування значно нижчі навіть за «мінімальний сценарій зростання» Після заходу […]

12 Жовтня 2025
Чому після технічної презентація електромобіля, акції Ferrari обвалились? — photo 59131
Stellantis виводить на ринок гігантський позашляховик за ціною RAV4

Китайський бренд Leapmotor, частково підконтрольний Stellantis, постійно розширює свою лінійку в нових сегментах, а його новий гігантський флагманський позашляховик D19 з’явиться на ринку з ціною на рівні Toyota RAV4 Флагманський позашляховик Leapmotor D19 офіційно дебютує 16 жовтня  Він буде пропонуватися як у форматі чистого електромобіля, так і як гібрид із подовженим запасом ходу. Великий автомобіль […]

12 Жовтня 2025
Stellantis виводить на ринок гігантський позашляховик за ціною RAV4 — photo 59114
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK