У мальовничому містечку Гудіксвалль, що в Швеції, на житловому комплексі Стенберг розгортається проєкт, який може змінити наше уявлення про електромобілі та їхню роль у енергетичній системі Volkswagen, разом із партнерами Vattenfall, Ambibox та Energybank, виводить технологію Vehicle-to-Grid (V2G) на новий рівень, готуючись до комерційного запуску вже цього року. Після більш ніж року ретельних тестувань у контрольованому середовищі Стенберга, проєкт переходить до реального світу: 200 електромобілів Volkswagen ID із батареями місткістю 77 кВт-год і вище та 200 двонаправлених зарядних пристроїв від Ambibox встановлюються у приватних домогосподарствах і дилерських центрах VW у Швеції
За словами Манфреда Пшибілли, генерального директора Ambibox, ця фаза стане вирішальним кроком до комерціалізації V2G, а замовлення на технологію вже приймаються, з планами зробити її доступною для всіх клієнтів восени 2025 року. Цей проєкт, започаткований у 2023 році, не лише демонструє потенціал електромобілів як мобільних джерел енергії, а й відкриває двері до нової ери, де автомобілі стають активними учасниками енергетичної мережі, допомагаючи балансувати попит і пропозицію електроенергії

Технології Vehicle-to-Grid (V2G) та Vehicle-to-Home (V2H) – це не просто інновація в зарядних пристроях чи автомобілях, а складна екосистема, яка поєднує технологічні, регуляторні та поведінкові аспекти
Пшибілла відверто визнає: “Ми всі брехали б, якби сказали, що це був легкий проєкт; ми поставили перед собою надзвичайно амбітну мету”. Проте результати вражають: партнери розробили надійну програмну платформу, яку Energybank та Ambibox оптимізували для V2G разом із системами управління енергією в домогосподарствах (HEMS). У найближчі місяці проєкт зосередиться на вдосконаленні функціональності, покращенні користувацького досвіду, а також оцінці економії та потенційних доходів для клієнтів. Уявіть: Ваш електромобіль не лише заряджається, коли електроенергія дешева і відновлювальні джерела виробляють надлишок, а й віддає енергію назад у мережу під час пікового попиту чи навіть забезпечує Ваш будинок електрикою під час відключень. Успіх проєкту залежить від багатьох факторів: від технологічної сумісності зарядних пристроїв і автомобілів до регуляторних норм енергопостачальників і навіть звичок водіїв, які визначають, коли і як використовується енергія

V2G-технологія відкриває нові горизонти для електромобільності, дозволяючи електрокарам не лише споживати енергію, а й відігравати ключову роль у стабілізації енергетичних мереж
У Швеції 200 пілотних клієнтів – від компаній до приватних домогосподарств – уже тестують цю систему, заряджаючи свої Volkswagen ID у періоди низького попиту, коли надлишок відновлювальної енергії знижує ціни, і повертаючи енергію в мережу, коли вона найбільше потрібна. Це зменшує потребу в дорогих модернізаціях електромереж і стаціонарних системах зберігання енергії, що особливо актуально в умовах глобального переходу до зеленої енергетики. У Нідерландах, наприклад, зарядний провайдер WeDriveSolar уже застосовує V2G у проєктах каршерінгу, демонструючи, як технологія двонаправленої зарядки інтегрується в системи управління енергією. У Швеції ж Volkswagen робить ставку на масштабованість: після завершення пілотної фази проєкт у Гудіксваллі має всі шанси стати комерційним продуктом, доступним для широкого кола клієнтів. Це не просто про автомобілі – це про те, як електромобілі можуть стати частиною розумної енергетичної інфраструктури, що оптимізує використання відновлювальних джерел і зменшує залежність від викопного палива

Запуск V2G від Volkswagen у 2025 році може стати переломним моментом для автомобільної та енергетичної галузей
Проєкт у Стенберзі показує, як співпраця між автовиробниками, енергетичними компаніями та технологічними стартапами може створювати рішення, що змінюють правила гри. Електромобілі перестають бути просто засобом пересування – вони перетворюються на мобільні енергетичні хаби, які допомагають домогосподарствам заощаджувати, а енергомережам – залишатися стабільними. Успіх цього проєкту залежить від здатності партнерів не лише вдосконалити технологію, а й зробити її зручною та вигідною для клієнтів. Поки світ рухається до енергетичного переходу, Volkswagen і його партнери в Швеції прокладають шлях до майбутнього, де кожен електромобіль може стати маленькою електростанцією
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі