Китайський авторинок, який довгий час був головним джерелом зростання для світових автовиробників, перетворюється на арену жорсткої конкуренції, де не кожному гравцю вдається втриматися. Volkswagen офіційно оголосив про закриття одного зі своїх заводів у Китаї, а ще один великий автовиробник – Stellantis – подав документи на банкрутство спільного підприємства з GAC Group
Йдеться про завод у місті Нанкін, який було відкрито у 2008 році в межах партнерства з SAIC Volkswagen. Це був один із ключових майданчиків компанії, де виробляли моделі Passat і Skoda Superb. Попри виробничу потужність понад 360 тисяч авто на рік, у зв’язку зі спадом попиту й уповільненням продажів, виробництво було зупинено, а сам завод закриється офіційно до кінця 2025 року. За даними Volkswagen, виробництво Passat буде перенесене на інший завод у тому ж регіоні провінції Цзянсу

Натомість компанія зосереджується на електромобілях
Уже запущено моделі ID.4X Smart Edition, оновлений ID.3 Smart Edition та спортивну версію ID.3 GTX. А до кінця року SAIC Volkswagen планує представити електричний Audi E5 Sportback на новій цифровій платформі, з запасом ходу до 770 км за циклом CLTC. Компанія також заявила, що 2026 рік стане «продуктовим роком» для нової генерації електрифікованих моделей, а до 2030 року буде представлено понад 20 нових автомобілів, включно з повністю електричними, гібридами та авто з розширеним запасом ходу

Попри активну електрифікацію, Volkswagen не поспішає відмовлятися від авто з ДВЗ і продовжує виробництво моделей на кшталт Passat, Lavida, Tiguan і T-Roc. Стратегія «масла й електрики разом» покликана забезпечити перехідний період у перетворенні портфоліо компанії
Втім, якщо ситуація Volkswagen у Китаї виглядає як болюча, але контрольована оптимізація, то випадок зі Stellantis значно гірший. Спільне підприємство GAC-FCA, під яким реалізовувалися автомобілі Jeep, остаточно завершило діяльність. Ще у 2022 році Stellantis оголосила про вихід із партнерства, а вже з жовтня того ж року усі авто бренду Jeep продавалися в Китаї виключно як імпорт
Тим часом китайські виробники електромобілів демонструють стрімке зростання
У 2023 році BYD випередив Volkswagen і став найпопулярнішим брендом у Китаї. Лише у червні 2024 року компанія продала понад 382 тисячі авто, а за перше півріччя – понад 2,1 мільйона одиниць, що на 33% більше, ніж торік

І BYD – не єдиний приклад
Такі бренди, як Xpeng, NIO та навіть новачок на ринку Xiaomi, активно запускають інноваційні електрокари з більшим запасом ходу й передовими технологіями. Китайські гравці вже не лише конкурують на внутрішньому ринку, а й активно виходять на глобальний рівень, створюючи додатковий тиск на традиційних автовиробників з Європи та США
Питання в тому, чи зможуть бренди зі спадщиною адаптуватися до нових реалій. Відповідь на нього, схоже, ми отримаємо вже найближчими роками – наступне покоління електромобілів від старожилів автоіндустрії має дати гідну відповідь викликам китайської конкуренції

Читати далі
Схожі записиУ найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025
Цього разу переможцем став надпотужний Yangwang U9 Extreme від компанії BYD, який пройшов коло менш ніж за 7 хвилин, випередивши попереднього рекордсмена Xiaomi SU7 Ultra майже на п’ять секунд Нюрбургринг, відомий як «Пекельне кільце» або «Зелене пекло», вважається одним із найскладніших треків у світі Щоб встановити рекорд, автомобіль має бути не лише швидким, а й […]
23 Жовтня 2025
Новий мотор важить усього 12,7 кілограма, тобто приблизно стільки ж, скільки звичайний велосипед, але видає 750 кіловат потужності — понад 1000 кінських сил! За цим показником він перевершує два електромотори Tesla Model 3 Performance разом узяті. Такий результат відповідає щільності потужності 59 кіловат на кілограм, що є новим еталоном для всієї галузі Попередній рекорд також […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі