Китайський авторинок, який довгий час був головним джерелом зростання для світових автовиробників, перетворюється на арену жорсткої конкуренції, де не кожному гравцю вдається втриматися. Volkswagen офіційно оголосив про закриття одного зі своїх заводів у Китаї, а ще один великий автовиробник – Stellantis – подав документи на банкрутство спільного підприємства з GAC Group
Йдеться про завод у місті Нанкін, який було відкрито у 2008 році в межах партнерства з SAIC Volkswagen. Це був один із ключових майданчиків компанії, де виробляли моделі Passat і Skoda Superb. Попри виробничу потужність понад 360 тисяч авто на рік, у зв’язку зі спадом попиту й уповільненням продажів, виробництво було зупинено, а сам завод закриється офіційно до кінця 2025 року. За даними Volkswagen, виробництво Passat буде перенесене на інший завод у тому ж регіоні провінції Цзянсу
Натомість компанія зосереджується на електромобілях
Уже запущено моделі ID.4X Smart Edition, оновлений ID.3 Smart Edition та спортивну версію ID.3 GTX. А до кінця року SAIC Volkswagen планує представити електричний Audi E5 Sportback на новій цифровій платформі, з запасом ходу до 770 км за циклом CLTC. Компанія також заявила, що 2026 рік стане «продуктовим роком» для нової генерації електрифікованих моделей, а до 2030 року буде представлено понад 20 нових автомобілів, включно з повністю електричними, гібридами та авто з розширеним запасом ходу
Попри активну електрифікацію, Volkswagen не поспішає відмовлятися від авто з ДВЗ і продовжує виробництво моделей на кшталт Passat, Lavida, Tiguan і T-Roc. Стратегія «масла й електрики разом» покликана забезпечити перехідний період у перетворенні портфоліо компанії
Втім, якщо ситуація Volkswagen у Китаї виглядає як болюча, але контрольована оптимізація, то випадок зі Stellantis значно гірший. Спільне підприємство GAC-FCA, під яким реалізовувалися автомобілі Jeep, остаточно завершило діяльність. Ще у 2022 році Stellantis оголосила про вихід із партнерства, а вже з жовтня того ж року усі авто бренду Jeep продавалися в Китаї виключно як імпорт
Тим часом китайські виробники електромобілів демонструють стрімке зростання
У 2023 році BYD випередив Volkswagen і став найпопулярнішим брендом у Китаї. Лише у червні 2024 року компанія продала понад 382 тисячі авто, а за перше півріччя – понад 2,1 мільйона одиниць, що на 33% більше, ніж торік
І BYD – не єдиний приклад
Такі бренди, як Xpeng, NIO та навіть новачок на ринку Xiaomi, активно запускають інноваційні електрокари з більшим запасом ходу й передовими технологіями. Китайські гравці вже не лише конкурують на внутрішньому ринку, а й активно виходять на глобальний рівень, створюючи додатковий тиск на традиційних автовиробників з Європи та США
Питання в тому, чи зможуть бренди зі спадщиною адаптуватися до нових реалій. Відповідь на нього, схоже, ми отримаємо вже найближчими роками – наступне покоління електромобілів від старожилів автоіндустрії має дати гідну відповідь викликам китайської конкуренції
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі