Каліфорнійський стартап Rivian зробив справжній прорив у світі електрокарів, представивши нове покоління R1T і R1S. Під знайомим кузовом — зовсім інша філософія інженерії: мінус 1,6 милі (2,57 км) кабелів, мінус десятки окремих електронних блоків управління (ECU), мінус складність і маса. Усе це завдяки переходу до так званої зональної архітектури, яку компанія реалізувала всього за два роки — те, що традиційним автовиробникам могло б зайняти ціле десятиліття

Ключова ідея — відмовитися від численних функціональних контролерів на користь кількох потужних обчислювальних модулів, розподілених по «зонах» автомобіля
Вони спілкуються через високошвидкісну мережу з головним комп’ютером. Це дозволило зменшити кількість дротів, спростити обслуговування й зробити ремонт менш коштовним і менш трудомістким. Наприклад, у першому поколінні Rivian, щоб замінити камеру, доводилося розбирати всю передню панель і видаляти частину проводки — тепер це в минулому

Завдяки такому підходу Rivian зменшила кількість ECU з 17 до 7 і позбулася 44 фунтів (близько 20 кг) зайвої маси. А ще — звільнила простір, спростила складання, знизила собівартість та зробила машину більш надійною. Усе програмне забезпечення та електронну архітектуру компанія розробляє самостійно. Це повна вертикальна інтеграція — і вона стала ключовою перевагою Rivian над гігантами галузі, які часто змушені збирати автомобіль з комплектуючих сотень різних постачальників

Старша віцепрезидентка Rivian з апаратного забезпечення Відья Раджагопалан пояснює: секрет у швидкості ухвалення рішень і тісній співпраці команд. У старих автовиробників зміни — це місяці обговорень, документообігу та юридичних процедур. У Rivian — кілька хвилин між сусідніми кабінетами
У штаб-квартирі Rivian в Пало-Альто інженери тестують архітектуру на стендах у вигляді «скелетів» авто
Тут перевіряють усі нові блоки, проводку, сенсори та камери в умовах, наближених до реальних. Наприклад, комп’ютери для систем допомоги водієві (ADAS) — рідинного охолодження, схожі на геймерські ПК, але ще потужніші. Їх уже готують до підтримки наступних рівнів автономного керування

Цікаво, що в Rivian об’єднали блоки ADAS і мультимедіа в один модуль. Логічно: обидві системи використовують спільні дані — GPS, карти, обчислення маршруту. Завдяки зональному підходу інженери також можуть локалізувати проблему без потреби розбирати весь салон — що в майбутньому суттєво зменшить витрати на сервіс
Усе програмне забезпечення Rivian — власна розробка
Саме тому Volkswagen погодився вкласти понад 5 мільярдів доларів у спільний проєкт з Rivian для створення нової лінійки електромобілів
«Ви не можете бути лідером у технологіях, якщо просто інтегруєте чужі рішення», — підсумовує Раджагопалан. «Технології — це наш ключ до відмінності. І якщо Ви просто купуєте модулі з полиці, ця відмінність втрачається»
З огляду на те, як швидко Rivian адаптується до викликів електромобільної індустрії, компанія явно не збирається залишатися просто “перспективним стартапом”. Вона вже диктує правила гри — щонайменше на рівні інженерії
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі