Каліфорнійський стартап Rivian зробив справжній прорив у світі електрокарів, представивши нове покоління R1T і R1S. Під знайомим кузовом — зовсім інша філософія інженерії: мінус 1,6 милі (2,57 км) кабелів, мінус десятки окремих електронних блоків управління (ECU), мінус складність і маса. Усе це завдяки переходу до так званої зональної архітектури, яку компанія реалізувала всього за два роки — те, що традиційним автовиробникам могло б зайняти ціле десятиліття

Ключова ідея — відмовитися від численних функціональних контролерів на користь кількох потужних обчислювальних модулів, розподілених по «зонах» автомобіля
Вони спілкуються через високошвидкісну мережу з головним комп’ютером. Це дозволило зменшити кількість дротів, спростити обслуговування й зробити ремонт менш коштовним і менш трудомістким. Наприклад, у першому поколінні Rivian, щоб замінити камеру, доводилося розбирати всю передню панель і видаляти частину проводки — тепер це в минулому

Завдяки такому підходу Rivian зменшила кількість ECU з 17 до 7 і позбулася 44 фунтів (близько 20 кг) зайвої маси. А ще — звільнила простір, спростила складання, знизила собівартість та зробила машину більш надійною. Усе програмне забезпечення та електронну архітектуру компанія розробляє самостійно. Це повна вертикальна інтеграція — і вона стала ключовою перевагою Rivian над гігантами галузі, які часто змушені збирати автомобіль з комплектуючих сотень різних постачальників

Старша віцепрезидентка Rivian з апаратного забезпечення Відья Раджагопалан пояснює: секрет у швидкості ухвалення рішень і тісній співпраці команд. У старих автовиробників зміни — це місяці обговорень, документообігу та юридичних процедур. У Rivian — кілька хвилин між сусідніми кабінетами
У штаб-квартирі Rivian в Пало-Альто інженери тестують архітектуру на стендах у вигляді «скелетів» авто
Тут перевіряють усі нові блоки, проводку, сенсори та камери в умовах, наближених до реальних. Наприклад, комп’ютери для систем допомоги водієві (ADAS) — рідинного охолодження, схожі на геймерські ПК, але ще потужніші. Їх уже готують до підтримки наступних рівнів автономного керування

Цікаво, що в Rivian об’єднали блоки ADAS і мультимедіа в один модуль. Логічно: обидві системи використовують спільні дані — GPS, карти, обчислення маршруту. Завдяки зональному підходу інженери також можуть локалізувати проблему без потреби розбирати весь салон — що в майбутньому суттєво зменшить витрати на сервіс
Усе програмне забезпечення Rivian — власна розробка
Саме тому Volkswagen погодився вкласти понад 5 мільярдів доларів у спільний проєкт з Rivian для створення нової лінійки електромобілів
«Ви не можете бути лідером у технологіях, якщо просто інтегруєте чужі рішення», — підсумовує Раджагопалан. «Технології — це наш ключ до відмінності. І якщо Ви просто купуєте модулі з полиці, ця відмінність втрачається»
З огляду на те, як швидко Rivian адаптується до викликів електромобільної індустрії, компанія явно не збирається залишатися просто “перспективним стартапом”. Вона вже диктує правила гри — щонайменше на рівні інженерії
Читати далі
Схожі записиПлан Європи повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року ще недавно виглядав як жорстка але чітка мета. Тепер ситуація змінилася. Європейський Союз офіційно відступає від ідеї повної заборони та переглядає правила для автомобільного ринку Замість вимоги скоротити викиди CO₂ з вихлопної труби на сто відсотків порівняно з рівнем 2021 року, виробникам тепер доведеться […]
17 Грудня 2025
Найдоступніший електричний кросовер Volkswagen знову потрапив у поле зору фотошпигунів і цього разу майже без маскування. Прототип ID.Cross виїхав на дороги з відкритим кузовом і навіть із фірмовим логотипом, тож приховувати походження моделі у Вольфсбурзі вже особливо не намагаються. Водночас компанія все ще пробує створити ілюзію звичайного автомобіля з бензиновим мотором, хоча електрична природа читається […]
17 Грудня 2025
Світова презентація електричного вена нового покоління відбудеться у Штутгарті, місті, де свого часу народився автомобіль. Саме VLE стане першою моделлю бренду, побудованою на новій модульній і масштабованій архітектурі для венів, яка відкриває новий етап у розвитку підрозділу Mercedes-Benz Vans Новий VLE поєднує комфорт руху, притаманний легковим моделям бізнес-класу, з універсальністю багатомісного мінівена. Салон розрахований максимум […]
17 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі