Каліфорнійський стартап Rivian зробив справжній прорив у світі електрокарів, представивши нове покоління R1T і R1S. Під знайомим кузовом — зовсім інша філософія інженерії: мінус 1,6 милі (2,57 км) кабелів, мінус десятки окремих електронних блоків управління (ECU), мінус складність і маса. Усе це завдяки переходу до так званої зональної архітектури, яку компанія реалізувала всього за два роки — те, що традиційним автовиробникам могло б зайняти ціле десятиліття
Ключова ідея — відмовитися від численних функціональних контролерів на користь кількох потужних обчислювальних модулів, розподілених по «зонах» автомобіля
Вони спілкуються через високошвидкісну мережу з головним комп’ютером. Це дозволило зменшити кількість дротів, спростити обслуговування й зробити ремонт менш коштовним і менш трудомістким. Наприклад, у першому поколінні Rivian, щоб замінити камеру, доводилося розбирати всю передню панель і видаляти частину проводки — тепер це в минулому
Завдяки такому підходу Rivian зменшила кількість ECU з 17 до 7 і позбулася 44 фунтів (близько 20 кг) зайвої маси. А ще — звільнила простір, спростила складання, знизила собівартість та зробила машину більш надійною. Усе програмне забезпечення та електронну архітектуру компанія розробляє самостійно. Це повна вертикальна інтеграція — і вона стала ключовою перевагою Rivian над гігантами галузі, які часто змушені збирати автомобіль з комплектуючих сотень різних постачальників
Старша віцепрезидентка Rivian з апаратного забезпечення Відья Раджагопалан пояснює: секрет у швидкості ухвалення рішень і тісній співпраці команд. У старих автовиробників зміни — це місяці обговорень, документообігу та юридичних процедур. У Rivian — кілька хвилин між сусідніми кабінетами
У штаб-квартирі Rivian в Пало-Альто інженери тестують архітектуру на стендах у вигляді «скелетів» авто
Тут перевіряють усі нові блоки, проводку, сенсори та камери в умовах, наближених до реальних. Наприклад, комп’ютери для систем допомоги водієві (ADAS) — рідинного охолодження, схожі на геймерські ПК, але ще потужніші. Їх уже готують до підтримки наступних рівнів автономного керування
Цікаво, що в Rivian об’єднали блоки ADAS і мультимедіа в один модуль. Логічно: обидві системи використовують спільні дані — GPS, карти, обчислення маршруту. Завдяки зональному підходу інженери також можуть локалізувати проблему без потреби розбирати весь салон — що в майбутньому суттєво зменшить витрати на сервіс
Усе програмне забезпечення Rivian — власна розробка
Саме тому Volkswagen погодився вкласти понад 5 мільярдів доларів у спільний проєкт з Rivian для створення нової лінійки електромобілів
«Ви не можете бути лідером у технологіях, якщо просто інтегруєте чужі рішення», — підсумовує Раджагопалан. «Технології — це наш ключ до відмінності. І якщо Ви просто купуєте модулі з полиці, ця відмінність втрачається»
З огляду на те, як швидко Rivian адаптується до викликів електромобільної індустрії, компанія явно не збирається залишатися просто “перспективним стартапом”. Вона вже диктує правила гри — щонайменше на рівні інженерії
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі