Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 44273

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки?

08.06.2025
3 хвилини на прочитання

Каліфорнійський стартап Rivian зробив справжній прорив у світі електрокарів, представивши нове покоління R1T і R1S. Під знайомим кузовом — зовсім інша філософія інженерії: мінус 1,6 милі (2,57 км) кабелів, мінус десятки окремих електронних блоків управління (ECU), мінус складність і маса. Усе це завдяки переходу до так званої зональної архітектури, яку компанія реалізувала всього за два роки — те, що традиційним автовиробникам могло б зайняти ціле десятиліття

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 2

Ключова ідея — відмовитися від численних функціональних контролерів на користь кількох потужних обчислювальних модулів, розподілених по «зонах» автомобіля

Вони спілкуються через високошвидкісну мережу з головним комп’ютером. Це дозволило зменшити кількість дротів, спростити обслуговування й зробити ремонт менш коштовним і менш трудомістким. Наприклад, у першому поколінні Rivian, щоб замінити камеру, доводилося розбирати всю передню панель і видаляти частину проводки — тепер це в минулому

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 3

Завдяки такому підходу Rivian зменшила кількість ECU з 17 до 7 і позбулася 44 фунтів (близько 20 кг) зайвої маси. А ще — звільнила простір, спростила складання, знизила собівартість та зробила машину більш надійною. Усе програмне забезпечення та електронну архітектуру компанія розробляє самостійно. Це повна вертикальна інтеграція — і вона стала ключовою перевагою Rivian над гігантами галузі, які часто змушені збирати автомобіль з комплектуючих сотень різних постачальників

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 4

Старша віцепрезидентка Rivian з апаратного забезпечення Відья Раджагопалан пояснює: секрет у швидкості ухвалення рішень і тісній співпраці команд. У старих автовиробників зміни — це місяці обговорень, документообігу та юридичних процедур. У Rivian — кілька хвилин між сусідніми кабінетами

У штаб-квартирі Rivian в Пало-Альто інженери тестують архітектуру на стендах у вигляді «скелетів» авто 

Тут перевіряють усі нові блоки, проводку, сенсори та камери в умовах, наближених до реальних. Наприклад, комп’ютери для систем допомоги водієві (ADAS) — рідинного охолодження, схожі на геймерські ПК, але ще потужніші. Їх уже готують до підтримки наступних рівнів автономного керування

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 5

Цікаво, що в Rivian об’єднали блоки ADAS і мультимедіа в один модуль. Логічно: обидві системи використовують спільні дані — GPS, карти, обчислення маршруту. Завдяки зональному підходу інженери також можуть локалізувати проблему без потреби розбирати весь салон — що в майбутньому суттєво зменшить витрати на сервіс

Усе програмне забезпечення Rivian — власна розробка 

Саме тому Volkswagen погодився вкласти понад 5 мільярдів доларів у спільний проєкт з Rivian для створення нової лінійки електромобілів

«Ви не можете бути лідером у технологіях, якщо просто інтегруєте чужі рішення», — підсумовує Раджагопалан. «Технології — це наш ключ до відмінності. І якщо Ви просто купуєте модулі з полиці, ця відмінність втрачається»

З огляду на те, як швидко Rivian адаптується до викликів електромобільної індустрії, компанія явно не збирається залишатися просто “перспективним стартапом”. Вона вже диктує правила гри — щонайменше на рівні інженерії

Читати далі

Схожі записи
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla

У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]

23 Жовтня 2025
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla — photo 60263
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla

У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]

23 Жовтня 2025
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla — photo 60263
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK