Ідея полягає у створенні категорії E-car – простіших і доступніших міських електрокарів, які не потребуватимуть повного набору дорогих систем безпеки, передбачених поточними правилами
Кілька джерел повідомляють про активну роботу над проєктом, а попередній варіант документу обіцяють оприлюднити найближчим часом. Наразі йдеться про намір зменшити технічні вимоги, що дозволить скоротити витрати на виробництво. Європейські автовиробники вже кілька років під тиском китайських електромобілів, які легко пробиваються на ринок завдяки нижчій ціні, тому спрощений клас може стати їхнім шансом повернутися в боротьбу у масовому сегменті

Під скорочення потрапить частини систем, які потрібні переважно на довгих поїздках, наприклад датчики втоми водія. Зменшення переліку обов’язкових електронних помічників може знизити ціну на компактні електромобілі на 10–20%. За таких умов у Європі можуть з’явитися нові моделі вартістю від 15 000 до 20 000 євро, що для місцевого ринку стало б справжнім проривом, адже доступних електрокарів сьогодні майже немає
Деякі японські кей-кари могли б відповідати цим вимогам без будь-яких змін. Це відкриває простий шлях для їхнього виходу на європейський ринок, оскільки виробникам не доведеться додатково переробляти техніку

Серед потенційних бенефіціарів називають Stellantis, Renault та Volkswagen
Усі три компанії вже мають досвід створення доступних електромобілів і готують ще більше компактних моделей. Проте поки складно сказати, чи потраплять вони в нову категорію, оскільки остаточні технічні критерії ще не визначені

Навіть якщо пропозицію погодять, шлях до реального запуску E-car буде довгим
Європейська бюрократія працює повільно, тож впровадження нової категорії за «кілька років» — занадто оптимістичне. Категорія набуде чинності лише після всіх узгоджень і затверджень, а виробникам знадобиться час на адаптацію своїх моделей. Проте ідея може стати ключовим елементом стратегії ЄС у боротьбі за збереження власної автомобільної індустрії
Читати далі
Схожі записиАмериканський виробник вантажівок Peterbilt серйозно посилив свою присутність у сегменті електричних машин. Компанія представила одразу три нові середньотонажні електровантажівки, які працюють на акумуляторах LFP і заряджаються з потужністю до 350 кіловат До вже відомих моделей 520EV, 567EV і 579EV додалися абсолютно нові 536EV, 537EV і 548EV. Усі вони отримали двомоторну силову установку, розміщену по центру […]
11 Грудня 2025
Porsche традиційно не перебільшує можливості своїх електромобілів, а в реальних умовах вони зазвичай демонструють кращі результати, ніж заявлено. Taycan давно зарекомендував себе як один з найприємніших у керуванні електромобілів і водночас один із найшвидших за часом заряджання. Він стабільно перевершує офіційні показники запасу ходу в незалежних випробуваннях і зберігає статус одного з найбільш технологічних серійних […]
11 Грудня 2025
Декілька років тому ці футуристичні фургони сприймалися як символ нового підходу до транспорту, а для компанії Canoo вони мали стати проривом. Проєкт починався амбітно, але завершився банкрутством та повною зупинкою співпраці з державними установами Агентство NASA купило три електромобілі у 2023 році, щоб перевозити астронавтів до стартового майданчика у рамках програми Artemis. Попри ефектний дизайн, […]
11 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі