Світовий автопром стрімко рухається до електрифікації, і Китай в цьому авангарді, випускаючи нові електромобілі з приголомшливою швидкістю. Проте за лаштунками інновацій та ефектних презентацій ховається сувора фінансова реальність: більшість китайських EV-брендів досі спалюють гроші, а не заробляють їх. Ця ситуація загострюється безпрецедентними знижками, які можуть призвести до масових злиттів та поглинань брендів на ринку
Наразі в Китаї існує близько 50 брендів електромобілів, які конкурують за місце під сонцем
Однак, за останніми підрахунками, лише три з них є прибутковими: BYD, Li Auto та Seres. Попри це, виробники продовжують пропонувати надзвичайно щедрі знижки, ставлячи під загрозу власну фінансову стабільність заради зростання частки ринку
Згідно з дослідженням JP Morgan, на яке посилається South China Morning Post, середній розмір знижок на електромобілі в Китаї у квітні досяг рекордних 16,8%, що вище за березневі 16,3%. Китайська асоціація легкових автомобілів оцінює середню знижку за 2024 рік у 8,3%. Додайте до цього, що середні ціни на електромобілі були знижені на 10% ще в грудні минулого року. Така агресивна цінова політика стає просто нежиттєздатною
Минулого року маржа автомобіля, що відображає різницю між ціною продажу та собівартістю (включаючи сировину, робочу силу та логістику), впала до 10%. Таке значне зниження порівняно з приблизно 20% чотири роки тому. Аналітики переконані, що більшість дрібних китайських виробників електромобілів будуть змушені залишити ринок або будуть поглинені більшими конкурентами протягом наступних кількох років
Фате Чжан з CnEVPost зазначає: “Майже всі вони стали жертвами цінової конкуренції. Але якщо хтось із них вирішить вийти з цінової війни, їхні продажі впадуть, і їм буде ще складніше досягти чистого прибутку”
Одним із потенційних рятівних кругів для китайських автовиробників є експорт
Китайські компанії активно нарощують поставки електромобілів за кордон, де вони можуть отримувати значно вищу маржу. За словами Ніка Лая з JPMorgan, міжнародні продажі виявляються більш прибутковими і можуть забезпечити необхідний простір для дихання для цих компаній
“Цінова конкуренція цього року стала жорсткішою. На жаль, ми поки що не спостерігаємо стрибка попиту на електромобілі”, – зауважує Лай. Внутрішній ринок, попри його величезні розміри, зростає недостатньо швидко, щоб компенсувати значні знижки
Проте, експортна динаміка позитивна. За перші чотири місяці 2025 року електромобілі склали приблизно 33% від загального обсягу експорту транспортних засобів з Китаю – це суттєве зростання порівняно з приблизно 25% за останні два роки. Звісно, це не панацея від усіх проблем, але це проблиск надії для брендів, які намагаються вижити в дедалі жорстокішій боротьбі на внутрішньому ринку. Майбутнє покаже, хто зможе вистояти в цій ціновій війні та зміцнити свої позиції на глобальній арені
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі