Світовий автопром стрімко рухається до електрифікації, і Китай в цьому авангарді, випускаючи нові електромобілі з приголомшливою швидкістю. Проте за лаштунками інновацій та ефектних презентацій ховається сувора фінансова реальність: більшість китайських EV-брендів досі спалюють гроші, а не заробляють їх. Ця ситуація загострюється безпрецедентними знижками, які можуть призвести до масових злиттів та поглинань брендів на ринку
Наразі в Китаї існує близько 50 брендів електромобілів, які конкурують за місце під сонцем
Однак, за останніми підрахунками, лише три з них є прибутковими: BYD, Li Auto та Seres. Попри це, виробники продовжують пропонувати надзвичайно щедрі знижки, ставлячи під загрозу власну фінансову стабільність заради зростання частки ринку
Згідно з дослідженням JP Morgan, на яке посилається South China Morning Post, середній розмір знижок на електромобілі в Китаї у квітні досяг рекордних 16,8%, що вище за березневі 16,3%. Китайська асоціація легкових автомобілів оцінює середню знижку за 2024 рік у 8,3%. Додайте до цього, що середні ціни на електромобілі були знижені на 10% ще в грудні минулого року. Така агресивна цінова політика стає просто нежиттєздатною
Минулого року маржа автомобіля, що відображає різницю між ціною продажу та собівартістю (включаючи сировину, робочу силу та логістику), впала до 10%. Таке значне зниження порівняно з приблизно 20% чотири роки тому. Аналітики переконані, що більшість дрібних китайських виробників електромобілів будуть змушені залишити ринок або будуть поглинені більшими конкурентами протягом наступних кількох років
Фате Чжан з CnEVPost зазначає: “Майже всі вони стали жертвами цінової конкуренції. Але якщо хтось із них вирішить вийти з цінової війни, їхні продажі впадуть, і їм буде ще складніше досягти чистого прибутку”
Одним із потенційних рятівних кругів для китайських автовиробників є експорт
Китайські компанії активно нарощують поставки електромобілів за кордон, де вони можуть отримувати значно вищу маржу. За словами Ніка Лая з JPMorgan, міжнародні продажі виявляються більш прибутковими і можуть забезпечити необхідний простір для дихання для цих компаній
“Цінова конкуренція цього року стала жорсткішою. На жаль, ми поки що не спостерігаємо стрибка попиту на електромобілі”, – зауважує Лай. Внутрішній ринок, попри його величезні розміри, зростає недостатньо швидко, щоб компенсувати значні знижки
Проте, експортна динаміка позитивна. За перші чотири місяці 2025 року електромобілі склали приблизно 33% від загального обсягу експорту транспортних засобів з Китаю – це суттєве зростання порівняно з приблизно 25% за останні два роки. Звісно, це не панацея від усіх проблем, але це проблиск надії для брендів, які намагаються вижити в дедалі жорстокішій боротьбі на внутрішньому ринку. Майбутнє покаже, хто зможе вистояти в цій ціновій війні та зміцнити свої позиції на глобальній арені
Читати далі
Схожі записиНовий електричний кросовер Peugeot E-5008 з повним приводом і потужністю 325 к.с. незабаром з’явиться в Україні. Новий на 100% електричний автомобіль оснащений двома електромоторами, які приводять в рух усі чотири колеса, пропонує 7-місний салон і доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Комплектацію та ціну вже оголошено Ціна Peugeot E-5008 у комплектації GT починається від […]
14 Жовтня 2025Lexus готується перевернути уявлення про свій флагманський автомобіль, пропонуючи замість класичного седана LS шокуючий шестиколісний мінівен. Хоча модель поки має статус концепту, Акіо Тойода запевнив, що команда налаштована максимально серйозно і планує довести проєкт до серійного виробництва Новий Lexus LS Concept має відкрити світу незвичне бачення розкоші Колись символ престижного седана, тепер LS постає у […]
14 Жовтня 2025Концепт Midget X — це мініатюрний електричний пікап, який відроджує дух легендарного оригіналу. Компактний легкий комерційний автомобіль (LCV) поєднує тримісну кабіну з гнучкою конфігурацією вантажного відділення Midget був невеликою робочою конячкою з яскравим характером Він з’явився у 1957 році як крихітний триколісний автомобіль і був створений для власників магазинів та водіїв доставки, які частенько проносилися […]
14 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі