Через рік після презентації гарячого хетчбека A290 французький автовиробник повертається з готовим до виробництва Alpine A390 – спортивним фастбеком, створеним щоб поєднати високу продуктивність з повсякденною практичністю
Серійний Alpine A390 значною мірою відповідає концепту A390_β, показаному в жовтні 2024 року
Деякі з найбільш сміливих дизайнерських елементів були змінені для серійного виробництва, але готова модель все ще виглядає спортивніше, ніж звичайний кросовер чи SUV. На старті будуть доступні дві комплектації: GT та GTS, кожна з яких відрізнятиметься унікальними колесами та шильдиками
Серед зовнішніх особливостей варто відзначити похилий дах, фрагментовані трикутні акценти на передньому бампері та повнорозмірні світлодіодні смуги спереду та ззаду. Делікатні натяки на купе A110 простежуються в характерних лініях уздовж бортів. Розмір коліс варіюється від 20 до 21 дюйма, що поєднується з кліренсом у 152 мм
Усередині футуристичний салон шоу-кара поступається місцем більш приземленому п’ятимісному компонуванню. Панель приладів тісно пов’язана з тією, що встановлена в Renault Megane E-Tech, з 12,3-дюймовим цифровим приладовим кластером та 12-дюймовим центральним сенсорним екраном
Хоча загальне компонування може здатися знайомим, специфічні для Alpine елементи, такі як кермо, центральна консоль та матеріали оздоблення, допомагають A390 зайняти більш преміальну позицію. Серед особливостей – ковшоподібні сидіння Sabelt з шкіри Nappa у флагманській комплектації GTS, аудіосистема Devialet потужністю 850 Вт та багажне відділення об’ємом 532 літри
Попри спортивне позиціонування, A390 досить практичний за розміром
Його довжина становить 4615 мм, ширина – 1885 мм, висота – 1532 мм, а колісна база – 2708 мм. Він на 136 мм коротший та на 92 мм нижчий, ніж Tesla Model Y
A390 побудований на платформі AmpR Medium, яку також використовують Renault Megane E-Tech, Scenic E-Tech та Nissan Ariya. Але Alpine не просто скопіював та вставив. Шасі було налаштоване за допомогою спеціального обладнання та індивідуального програмного забезпечення, розробленого для більш спортивної поведінки
Трьохмоторна повнопривідна система, з одним двигуном спереду та двома ззаду, працює разом із системою Alpine Active Torque Vectoring. Вона покликана зробити A390 більш маневреним, ніж припускає його розмір, мінімізуючи звичайну “млявість”, викликану вагою, яка дошкуляє багатьом електромобілям у цій категорії
GT пропонує 396 к.с., тоді як GTS збільшує її до 463 к.с. Крутний момент також вражає: 650 Нм та 808 Нм відповідно. Швидша комплектація GTS розганяється від 0 до 100 км/год за 3,9 секунди та розвиває максимальну швидкість 220 км/год. Обидві версії використовують літій-іонну батарею на 89 кВт-год, яка забезпечує запас ходу від 520 до 555 км за циклом WLTP, та підтримують швидку зарядку постійним струмом потужністю до 190 кВт
Існує навіть функція “обгону”, яка тимчасово збільшує потужність на 10 секунд, хоча вам знадобиться 30-секундна перерва між використаннями. Уявіть це як посилення у відеогрі з таймером перезарядки. Водії також можуть вибирати між двома профілями звуку Alpine Drive – “Daily” та “Sport”, які забезпечують синтетичний звук двигуна, налаштований відповідно до вашого настрою або натискання на педаль газу
Щодо налаштування шасі, A390 має спеціальну підвіску з гідравлічними упорами, подібними до тих, що були в знятому з виробництва гарячому хетчбеку Renault Megane RS. Інженери Alpine обрали “дуже коротке передаточне число кермового управління” та приділили велику увагу відчуттю гальмування. Керування також покращується за рахунок спеціальних шин Michelin, розроблених спеціально для A390
Замовлення на A390 відкриються в континентальній Європі та Великій Британії у четвертому кварталі 2025 року
Остаточні ціни ще не оголошено, але за попередніми оцінками GT коштуватиме близько 60 000 фунтів стерлінгів (приблизно 81 300 доларів США), а GTS – приблизно 70 000 фунтів стерлінгів (близько 94 800 доларів США). Це ставить його в один ряд з Porsche Macan EV, стартова ціна якого у Великій Британії становить 68 500 фунтів стерлінгів (92 800 доларів США)
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі