Гибриды повышают цену акций больше чем электромобили
Акції традиційних автовиробників за останні кілька тижнів випередили своїх електричних конкурентів, оскільки інвестори реагують на рішення компаній надавати пріоритет високомаржинальним моделям, що працюють на бензині, гібридам і плагін-гібридам, а не чисто акумуляторним транспортним засобам
Автовиробники, серед яких Ford Motor, General Motors, Mercedes, скоротили свої амбітні плани щодо електромобілів
Попит на електромобілі останнім часом сповільнився, що свідчить про те, що відхід від традиційних транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння займе більше часу, ніж очікувалося
Акції піонера електромобілів Tesla за останні кілька років перевищили показники традиційних автовиробників, що зробило її найдорожчою автомобільною компанією у світі за ринковою капіталізацією. Але цього року акції компанії, очолюваної Ілоном Маском, впали майже на 20% після того, як вона попередила про повільніше впровадження електромобілів.
На противагу цьому, GM і Stellantis виросли приблизно на 10% цього року. Акції Toyota зросли на 38%, оскільки японський автовиробник вже давно віддає перевагу гібридним транспортним засобам, а не електромобілям
“Старі автовиробники реагують на поведінку споживачів і ринкові умови, які дуже чітко показують відсутність інтересу до більшості моделей електромобілів”, – сказав аналітик CFRA Гарретт Нельсон
Частково проблема для виробників електромобілів полягає в тому, що витрати на виробництво і розробку, спричинені порушенням ланцюжка поставок в епоху пандемії, зросли, навіть незважаючи на те, що їхні продажі постраждали
Конкуренція в секторі, особливо з боку дешевших китайських електромобілів, також загострилася. У лютому керівники Ford і GM заявили, що розглянуть можливість партнерства для зниження витрат на технології електромобілів, щоб протистояти китайським конкурентам на американському та європейському ринках
Крім того, вища вартість володіння новими транспортними засобами та втрата деякими моделями пільг у поєднанні з підвищенням ставок за кредитами стримують покупців від розгляду нових електромобілів і змушують їх залишати свої застарілі транспортні засоби з ДВЗ
Виробники, що спеціалізуються виключно на електромобілях, окрім Tesla, також зазнали падіння акцій. Цього року акції Lucid впали майже на 25%, а акції Rivian – майже вдвічі
Співвідношення ціни до власного капіталу Tesla становить майже 61 проти 4,45 у GM
“Заправка електромобілів коштує дорожче, хоча, звичайно, це не рідкість, коли нові технології коштують дорожче, ніж їхні традиційні аналоги”, – сказав автор Anderson Economic Group Патрік Андерсон
Hertz, найбільший в США оператор автопарку електромобілів, у січні заявив, що відмовився від 20 000 електромобілів, включаючи Tesla, на користь автомобілів на викопному паливі, посилаючись на високі витрати на ремонт і слабкий попит на транспортні засоби, які він пропонує в оренду Нестабільний економічний сценарій і цінова війна, ініційована Tesla, також змусили традиційних автовиробників ще більше знизити ціни, що призвело до скорочення і без того низької маржі