Компанія CATL, гігант у сфері виробництва батарей, прогнозує, що до 2028 року половина всіх вантажівок, проданих у Китаї, будуть електричними. Нові технології, швидка зарядка та мережа станцій заміни батарей роблять цей амбітний прогноз реальним
Електричні вантажівки завойовують ринок
У 2024 році електричні вантажівки склали 10% від загального обсягу продажів великовантажних автомобілів у Китаї, а в грудні цей показник сягнув 20,9%. За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), продажі дизельних вантажівок знизилися з 70% у 2023 році до 57% у 2024-му. Водночас зростає популярність вантажівок на паливних елементах, які торік зайняли 0,8% ринку. Генеральний директор CATL Цзен Юйцунь впевнений: до 2028 року електровантажівки перевершать дизельні за популярністю, а природний газ і водневі технології лише посилять цю тенденцію
Китай активно просуває електричні вантажівки завдяки державним ініціативам, спрямованим на скорочення викидів
Комерційні автомобілі генерують 60% вуглецевих викидів у країні, тож перехід на електротранспорт – пріоритет. CATL представила стандартний батарейний модуль 75#, сумісний із 95% електричних вантажівок. Її інновація – мережа станцій заміни батарей, де заміна займає лише 5 хвилин, а одна станція може обробляти 700 000 кВт-год щоденно. До кінця 2025 року CATL планує відкрити 300 таких станцій, а до 2030-го – розширити мережу, щоб покрити 80% потреб у вантажних перевезеннях між 16 великими містами
Сучасні зарядні станції з потужністю до 1 МВт дозволяють швидко заряджати величезні батареї вантажівок, мінімізуючи простої. Наприклад, вантажівка Windrose E1400 з батареєю на 729 кВт-год має запас ходу 670 км при масі 44 тонни. Її ефективність – 1,75 кВт-год/км – перевищує показники Tesla Semi
Перехід на електричні вантажівки – це не лише про екологію
CATL підрахувала, що використання станцій заміни батарей заощаджує перевізникам $8300 на кожні 100 000 км. Чисте повітря в містах, де проблема забруднення стоїть гостро, – ще один вагомий аргумент. Водночас Китай не обмежується локальним ринком: вантажівки, такі як Windrose E1400, готуються до глобального виробництва, пропонуючи конкурентоспроможні характеристики
Китай демонструє, як інфраструктура та інновації можуть трансформувати вантажний транспорт. З батареями, як у Sany (1165 кВт-год, запас ходу 800 км), і мережею швидкої заміни батарей електровантажівки стають реальною альтернативою дизелю. До 2028 року, за прогнозами CATL, половина вантажівок у Китаї будуть електричними – і це лише початок. Світовий ринок вантажного транспорту стежить за Китаєм, адже його успіх може змінити правила гри в усьому світі
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі