Компанія CATL, гігант у сфері виробництва батарей, прогнозує, що до 2028 року половина всіх вантажівок, проданих у Китаї, будуть електричними. Нові технології, швидка зарядка та мережа станцій заміни батарей роблять цей амбітний прогноз реальним
Електричні вантажівки завойовують ринок
У 2024 році електричні вантажівки склали 10% від загального обсягу продажів великовантажних автомобілів у Китаї, а в грудні цей показник сягнув 20,9%. За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), продажі дизельних вантажівок знизилися з 70% у 2023 році до 57% у 2024-му. Водночас зростає популярність вантажівок на паливних елементах, які торік зайняли 0,8% ринку. Генеральний директор CATL Цзен Юйцунь впевнений: до 2028 року електровантажівки перевершать дизельні за популярністю, а природний газ і водневі технології лише посилять цю тенденцію
Китай активно просуває електричні вантажівки завдяки державним ініціативам, спрямованим на скорочення викидів
Комерційні автомобілі генерують 60% вуглецевих викидів у країні, тож перехід на електротранспорт – пріоритет. CATL представила стандартний батарейний модуль 75#, сумісний із 95% електричних вантажівок. Її інновація – мережа станцій заміни батарей, де заміна займає лише 5 хвилин, а одна станція може обробляти 700 000 кВт-год щоденно. До кінця 2025 року CATL планує відкрити 300 таких станцій, а до 2030-го – розширити мережу, щоб покрити 80% потреб у вантажних перевезеннях між 16 великими містами
Сучасні зарядні станції з потужністю до 1 МВт дозволяють швидко заряджати величезні батареї вантажівок, мінімізуючи простої. Наприклад, вантажівка Windrose E1400 з батареєю на 729 кВт-год має запас ходу 670 км при масі 44 тонни. Її ефективність – 1,75 кВт-год/км – перевищує показники Tesla Semi
Перехід на електричні вантажівки – це не лише про екологію
CATL підрахувала, що використання станцій заміни батарей заощаджує перевізникам $8300 на кожні 100 000 км. Чисте повітря в містах, де проблема забруднення стоїть гостро, – ще один вагомий аргумент. Водночас Китай не обмежується локальним ринком: вантажівки, такі як Windrose E1400, готуються до глобального виробництва, пропонуючи конкурентоспроможні характеристики
Китай демонструє, як інфраструктура та інновації можуть трансформувати вантажний транспорт. З батареями, як у Sany (1165 кВт-год, запас ходу 800 км), і мережею швидкої заміни батарей електровантажівки стають реальною альтернативою дизелю. До 2028 року, за прогнозами CATL, половина вантажівок у Китаї будуть електричними – і це лише початок. Світовий ринок вантажного транспорту стежить за Китаєм, адже його успіх може змінити правила гри в усьому світі
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі