Porsche офіційно згортає плани з масового виробництва власних високопродуктивних акумуляторних елементів. Це рішення продиктоване комплексом причин: сповільненням зростання попиту на електромобілі, особливо на ключових ринках США та Китаю, а також колосальними витратами й ризиками, пов’язаними з виготовленням батарей
Акумуляторний підрозділ компанії, Cellforce, замість того, щоб стати великим виробничим центром, тепер переорієнтується на дослідження та розробки (R&D)
На перший погляд, рішення Porsche може здатися дивним, адже продажі електрифікованих моделей бренду стрімко зростають. У першій половині 2025 року електромобілі та гібриди склали 36% від усіх світових продажів компанії. Новий електричний Macan став справжнім хітом: близько 60% із 45 тисяч проданих екземплярів були повністю електричними. Продажі Taycan у США також показали впевнене зростання

Однак успішні продажі кількох моделей не можуть забезпечити той гігантський ефект, який є ключовим для рентабельності виробництва акумуляторів. Створення сучасного заводу з виготовлення батарей вимагає мільярдних інвестицій, а щоб зробити продукцію конкурентоспроможною за ціною, потрібно виробляти елементи живлення для сотень тисяч, а то й мільйонів автомобілів на рік
«Через обмежені обсяги виробництва та відсутність ефекту масштабу Porsche більше не буде займатися власним виробництвом акумуляторних елементів», — прямо заявив Олівер Блум, генеральний директор Porsche та материнського концерну Volkswagen Group
Рішення Porsche також відображає ширшу тенденцію на ринку
Виробництво акумуляторів перетворилося на поле битви гігантів, де домінують китайські компанії, як-от CATL та BYD, а також корейська LG Energy Solution. Вони не лише контролюють значну частину ланцюжків постачання сировини (літію, кобальту, нікелю), але й завдяки величезним обсягам та державній підтримці можуть пропонувати високотехнологічні акумулятори за цінами, недосяжними для новачків

Для європейських компаній це стало справжнім викликом. Навіть шведський стартап Northvolt, який вважався головною надією Європи у протистоянні з Китаєм, зіткнувся з величезними труднощами у нарощуванні виробництва та зазнав фінансових збитків. На цьому тлі спроба Porsche створити власне, відносно невелике виробництво виглядала надто ризикованою
Політична та економічна невизначеність, особливо на ринку США — одному з найважливіших для Porsche — лише посилила ці ризики. Зміни в державній політиці створюють атмосферу, в якій багатомільярдні інвестиції в нові заводи стають вкрай непередбачуваними
Хоча масового виробництва не буде, напрацювання Cellforce не зникнуть
Підрозділ стане «мозковим центром» для всього концерну Volkswagen. Його команда зосередиться на розробці передових технологій акумуляторів, які згодом можуть бути використані в моделях різних брендів групи. Частину співробітників (близько 200 із 300) буде звільнено, а решті запропонують роботу в PowerCo — головній акумуляторній компанії Volkswagen Group
Більше того, Cellforce продовжить співпрацювати з компанією V4Smart, яку Porsche придбала раніше. V4Smart вже постачає інноваційні високопродуктивні елементи для гібридної версії легендарного спорткара 911 GTS
Таким чином, Porsche не відмовляється від інновацій, а лише обирає більш прагматичний шлях. Замість того, щоб конкурувати з виробничими гігантами, компанія буде купувати акумулятори для своїх масових електромобілів (CATL для Macan Electric, LG для Taycan) і водночас розвивати унікальні технології для ексклюзивних спортивних моделей
Читати далі
Схожі записиНове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]
1 Грудня 2025
Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]
1 Грудня 2025
Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі