Чому Porsche відмовляється від власного виробництва батарей? — photo 53436

Чому Porsche відмовляється від власного виробництва батарей?

26.08.2025
3 хвилини на прочитання

Porsche офіційно згортає плани з масового виробництва власних високопродуктивних акумуляторних елементів. Це рішення продиктоване комплексом причин: сповільненням зростання попиту на електромобілі, особливо на ключових ринках США та Китаю, а також колосальними витратами й ризиками, пов’язаними з виготовленням батарей

Акумуляторний підрозділ компанії, Cellforce, замість того, щоб стати великим виробничим центром, тепер переорієнтується на дослідження та розробки (R&D) 

На перший погляд, рішення Porsche може здатися дивним, адже продажі електрифікованих моделей бренду стрімко зростають. У першій половині 2025 року електромобілі та гібриди склали 36% від усіх світових продажів компанії. Новий електричний Macan став справжнім хітом: близько 60% із 45 тисяч проданих екземплярів були повністю електричними. Продажі Taycan у США також показали впевнене зростання

Чому Porsche відмовляється від власного виробництва батарей? — photo 2

Однак успішні продажі кількох моделей не можуть забезпечити той гігантський ефект, який є ключовим для рентабельності виробництва акумуляторів. Створення сучасного заводу з виготовлення батарей вимагає мільярдних інвестицій, а щоб зробити продукцію конкурентоспроможною за ціною, потрібно виробляти елементи живлення для сотень тисяч, а то й мільйонів автомобілів на рік

«Через обмежені обсяги виробництва та відсутність ефекту масштабу Porsche більше не буде займатися власним виробництвом акумуляторних елементів», — прямо заявив Олівер Блум, генеральний директор Porsche та материнського концерну Volkswagen Group

Рішення Porsche також відображає ширшу тенденцію на ринку 

Виробництво акумуляторів перетворилося на поле битви гігантів, де домінують китайські компанії, як-от CATL та BYD, а також корейська LG Energy Solution. Вони не лише контролюють значну частину ланцюжків постачання сировини (літію, кобальту, нікелю), але й завдяки величезним обсягам та державній підтримці можуть пропонувати високотехнологічні акумулятори за цінами, недосяжними для новачків

Чому Porsche відмовляється від власного виробництва батарей? — photo 3

Для європейських компаній це стало справжнім викликом. Навіть шведський стартап Northvolt, який вважався головною надією Європи у протистоянні з Китаєм, зіткнувся з величезними труднощами у нарощуванні виробництва та зазнав фінансових збитків. На цьому тлі спроба Porsche створити власне, відносно невелике виробництво виглядала надто ризикованою

Політична та економічна невизначеність, особливо на ринку США — одному з найважливіших для Porsche — лише посилила ці ризики. Зміни в державній політиці створюють атмосферу, в якій багатомільярдні інвестиції в нові заводи стають вкрай непередбачуваними

Хоча масового виробництва не буде, напрацювання Cellforce не зникнуть 

Підрозділ стане «мозковим центром» для всього концерну Volkswagen. Його команда зосередиться на розробці передових технологій акумуляторів, які згодом можуть бути використані в моделях різних брендів групи. Частину співробітників (близько 200 із 300) буде звільнено, а решті запропонують роботу в PowerCo — головній акумуляторній компанії Volkswagen Group

Більше того, Cellforce продовжить співпрацювати з компанією V4Smart, яку Porsche придбала раніше. V4Smart вже постачає інноваційні високопродуктивні елементи для гібридної версії легендарного спорткара 911 GTS

Таким чином, Porsche не відмовляється від інновацій, а лише обирає більш прагматичний шлях. Замість того, щоб конкурувати з виробничими гігантами, компанія буде купувати акумулятори для своїх масових електромобілів (CATL для Macan Electric, LG для Taycan) і водночас розвивати унікальні технології для ексклюзивних спортивних моделей

Читати далі

Схожі записи
Електричний родстер MG Cyberster офіційно представлено в Україні

MG Cyberster, перший у світі електричний родстер із м’яким дахом та дверима «крила метелика», вже в Україні та доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Створений, щоб поєднувати емоції з інноваціями, Cyberster відкриває нову еру для бренду із британським корінням Силует Cyberster поєднує класичні риси спортивного родстера з футуристичною агресивністю. Подовжений капот, низька посадка, та […]

16 Жовтня 2025
Електричний родстер MG Cyberster офіційно представлено в Україні — photo 59696
Електричний кросовер Mitsubishi для глемпінгу* дебютує на Japan Mobility Show

Mitsubishi готує сюрприз для відвідувачів Japan Mobility Show у Токіо — футуристичний електричний позашляховик, створений для життя на природі. У той час як компанія в Європі співпрацює з Renault, маючи декілька їхніх моделей під власним брендом, на домашньому ринку вона експериментує з досить сміливими концептами Новий концепт, який поки не має офіційної назви, поєднує позашляховий […]

16 Жовтня 2025
Електричний кросовер Mitsubishi для глемпінгу* дебютує на Japan Mobility Show — photo 59684
Китайський електромобіль Dongfeng Box EV провалив краш-тест Euro NCAP

Європейські краш-тести знову перевірили китайський автопром на міцність — і результат виявився невтішним  Електромобіль Dongfeng Box EV, відомий також як Nammi Box, отримав лише три зірки у рейтингу безпеки Euro NCAP, тоді як його суперники — Renault 5 та BYD Dolphin — показали набагато вищі результати. Для європейських експертів це стало свідченням того, що деяким […]

16 Жовтня 2025
Китайський електромобіль Dongfeng Box EV провалив краш-тест Euro NCAP — photo 59659
Електричний родстер MG Cyberster офіційно представлено в Україні

MG Cyberster, перший у світі електричний родстер із м’яким дахом та дверима «крила метелика», вже в Україні та доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Створений, щоб поєднувати емоції з інноваціями, Cyberster відкриває нову еру для бренду із британським корінням Силует Cyberster поєднує класичні риси спортивного родстера з футуристичною агресивністю. Подовжений капот, низька посадка, та […]

16 Жовтня 2025
Електричний родстер MG Cyberster офіційно представлено в Україні — photo 59696
Електричний кросовер Mitsubishi для глемпінгу* дебютує на Japan Mobility Show

Mitsubishi готує сюрприз для відвідувачів Japan Mobility Show у Токіо — футуристичний електричний позашляховик, створений для життя на природі. У той час як компанія в Європі співпрацює з Renault, маючи декілька їхніх моделей під власним брендом, на домашньому ринку вона експериментує з досить сміливими концептами Новий концепт, який поки не має офіційної назви, поєднує позашляховий […]

16 Жовтня 2025
Електричний кросовер Mitsubishi для глемпінгу* дебютує на Japan Mobility Show — photo 59684
Китайський електромобіль Dongfeng Box EV провалив краш-тест Euro NCAP

Європейські краш-тести знову перевірили китайський автопром на міцність — і результат виявився невтішним  Електромобіль Dongfeng Box EV, відомий також як Nammi Box, отримав лише три зірки у рейтингу безпеки Euro NCAP, тоді як його суперники — Renault 5 та BYD Dolphin — показали набагато вищі результати. Для європейських експертів це стало свідченням того, що деяким […]

16 Жовтня 2025
Китайський електромобіль Dongfeng Box EV провалив краш-тест Euro NCAP — photo 59659
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK