Завдяки стрімкому падінню вартості акумуляторів і швидкому розвитку технологій електромобілі скоро досягнуть точки беззбитковості в порівнянні з автомобілями з ДВЗ
У період з 2008 по 2023 рік орієнтовна вартість літій-іонного акумулятора для легкого електромобіля впала на 90% – з колосальних $1415 доларів (з урахуванням інфляції) 16 років тому до набагато більш прийнятних $139 доларів за кВт-год минулого року. Ці оцінки були зроблені Управлінням транспортних технологій Міністерства енергетики США (DOE), яке додало, що цифри дійсні для корисної, а не номінальної ємності акумуляторної батареї при обсязі виробництва щонайменше 100 тисяч одиниць на рік

Між 2023 і 2025 роками зниження цін на батареї складе 40%
За даними Goldman Sachs, оціночна вартість акумуляторів за минулий рік трохи зросла – до $151/кВт-год, але важливо те, що ті ж самі оцінки показують подальше зниження цін на батареї на 40% між 2023 і 2025 роками, що відкриває двері для набагато доступніших електромобілів, які нарешті витіснять свої бензинові аналоги і принесуть прибуток виробникам. Дослідження Міжнародної ради з екологічно чистого транспорту раніше показало, що до 2029 року електромобілі будуть коштувати стільки ж, скільки й автомобілі з ДВЗ, завдяки надлишку літію
Варто зазначити, що Goldman Sachs посилається на загальну вартість володіння, яка включає ціну транспортного засобу, витрати на паливо або зарядку, а також ремонт і технічне обслуговування протягом усього терміну експлуатації автомобіля. Однак вони не включають державні субсидії, такі як федеральний податковий кредит США у розмірі $7500
Витрати на батарею становлять приблизно від однієї третини до однієї чверті вартості всього електрокару, тому це не єдиний фактор, але один з найбільших. Китай вже придумав, як зробити електромобілі дешевшими за бензинові, хоч і з великими державними стимулами, але США неодмінно наздоженуть його і нарешті запропонують людям те, чого вони хочуть: більш доступні електромобілі

Бюджетних електрокарів щороку більшатиме
Tesla планує випустити бюджетний електромобіль вже наступного року, а Ford активно працює над доступною платформою для електромобілів, яка запропонує як нижчу закупівельну ціну порівняно з поточним портфелем компанії, так і прибуток для самої компанії
А поки цього не сталося, деякі автовиробники покладаються на привабливі фінансові та лізингові пропозиції, щоб привабити потенційних покупців. Низькі відсоткові ставки та доступні щомісячні платежі в поєднанні з державним кредитом в деяких країнах, вже сьогодні доводять, що електромобіль став дешевшим у володінні, ніж його бензинова альтернатива
Читати далі
Схожі записиУ Китаї покупцям уже передали перші хетчбеки MG4, оснащені напівтвердотільною акумуляторною батареєю, причому стартова ціна моделі на місцевому ринку нижча за $15 тисяч Прем’єра нового MG4 відбулася в серпні на автосалоні в Ченду Тоді SAIC MG представила його як перший масовий електрокар із напівтвердотільною батареєю. Лінійка моделі охоплює кілька версій, серед яких окрема модифікація з […]
19 Грудня 2025
Продажі електричних пікапів у Китаї та Південній Кореї стрімко зростають, тоді як ринок США, найбільший для пікапів, рухається у протилежному напрямку. Азійські автовиробники активно розширюють лінійки моделей із електричною та гібридною тягою, і попит на такі пікапи вже виходить за межі локальних ринків Американська автомобільна культура десятиліттями будувалася навколо великих пікапів і позашляховиків Такі машини […]
19 Грудня 2025
Компанія SpaceX, яка належить Ілону Маску, закупила Cybertruck на десятки мільйонів доларів, фактично викупивши електропікапи Tesla, попит на які виявився значно нижчим за очікування. Продажі моделі так і не наблизилися навіть до десятої частини виробничих планів, тому Маск залучив власний бізнес для підтримки показників автовиробника За наявною інформацією, SpaceX придбала Cybertruck на суму, ймовірно, понад […]
19 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі