Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто — photo 48370

Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто

13.07.2025
2 хвилини на прочитання

Нові дослідження вкотре підтверджують: електромобілі є справді екологічнішими, ніж традиційні авто з двигунами внутрішнього згоряння — і це навіть з урахуванням виробництва акумуляторів! 

За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), повноцінний життєвий цикл електромобіля — від виробництва першої батарейної комірки до переробки компонентів — супроводжується на 73% меншими викидами вуглецю, ніж у випадку бензинового авто

Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто — photo 2

Нове дослідження, зосереджене переважно на легкових автомобілях, які продаються в Європі, враховує не лише експлуатацію, а й всі етапи виробництва електромобіля, включно зі збиранням акумуляторів — процесом, який традиційно вважається енергоємним і не дуже «зеленим». Так, дійсно, на етапі виробництва електромобілі спричиняють на 40% більше викидів, ніж автомобілі з ДВЗ. Це пов’язано з високою енергозатратністю виготовлення літій-іонних батарей, яка особливо відчутна у країнах, де для промисловості використовуються викопні джерела енергії

Проте все кардинально змінюється вже після перших 17 000 кілометрів пробігу 

На цій відстані електромобіль «відбиває» вуглецевий слід, залишений при виробництві, і з кожним кілометром стає все чистішим у порівнянні з бензиновим авто. Відсутність вихлопних газів у повсякденній експлуатації швидко компенсує початкове навантаження на екологію

Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто — photo 3

Важливо зазначити, що дослідження ICCT також враховує походження електроенергії, якою заряджається авто. Якщо електромобіль протягом усього терміну експлуатації заряджається виключно від відновлюваних джерел енергії, загальне скорочення викидів зростає до 78%. Тобто, перехід на “зелену” електрику здатен зробити електрокар майже безвуглецевим транспортом

А як щодо гібридів? 

Вони дійсно мають позитивний вплив, але значно менш відчутний. Плагін-гібриди (PHEV) скорочують викиди приблизно на 30% у порівнянні з бензиновими автомобілями, а легкі гібриди (MHEV) — лише на 20%. Для порівняння, навіть автомобілі на природному газі забезпечують лише 13% зниження викидів

Електромобілі викидають на 73% менше CO₂, ніж бензинові авто — photo 4

Такі цифри є надзвичайно важливими для тих, хто стежить за впливом транспорту на довкілля. У той час як бензинові авто залишаються непередбачуваними в плані екології через технічні несправності, модифікації або недогляд, електромобілі контролюються централізовано і працюють з передбачуваним рівнем викидів, який легко регулювати на рівні виробництва та енергосистем

Отже, якщо Ви замислюєтесь над тим, чи варто переходити на електромобіль, знайте: вже після 10 тисяч кілометрів пробігу ви значно скорочуєте власний вуглецевий слід. А з урахуванням глобального переходу до «зеленої» енергетики, цей ефект лише зростатиме. Тож наступного разу, коли на сімейній вечері почнуться звичні розмови про «неекологічні батареї», Ви вже знатимете, що відповісти

Читати далі

Схожі записи
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років?

Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]

17 Листопада 2025
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років? — photo 62913
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю

У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]

17 Листопада 2025
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю — photo 62901
Новий електромобіль Mazda помітили під час тестів у США

Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]

17 Листопада 2025
Новий електромобіль Mazda помітили під час тестів у США — photo 62879
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років?

Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]

17 Листопада 2025
Які електромобілі мають найбільший запас ходу після 3 років? — photo 62913
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю

У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]

17 Листопада 2025
Dongfeng наступного року виведе на ринок електромобіль з твердотільною батареєю — photo 62901
Новий електромобіль Mazda помітили під час тестів у США

Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]

17 Листопада 2025
Новий електромобіль Mazda помітили під час тестів у США — photo 62879
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK