Нові дослідження вкотре підтверджують: електромобілі є справді екологічнішими, ніж традиційні авто з двигунами внутрішнього згоряння — і це навіть з урахуванням виробництва акумуляторів!
За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), повноцінний життєвий цикл електромобіля — від виробництва першої батарейної комірки до переробки компонентів — супроводжується на 73% меншими викидами вуглецю, ніж у випадку бензинового авто

Нове дослідження, зосереджене переважно на легкових автомобілях, які продаються в Європі, враховує не лише експлуатацію, а й всі етапи виробництва електромобіля, включно зі збиранням акумуляторів — процесом, який традиційно вважається енергоємним і не дуже «зеленим». Так, дійсно, на етапі виробництва електромобілі спричиняють на 40% більше викидів, ніж автомобілі з ДВЗ. Це пов’язано з високою енергозатратністю виготовлення літій-іонних батарей, яка особливо відчутна у країнах, де для промисловості використовуються викопні джерела енергії
Проте все кардинально змінюється вже після перших 17 000 кілометрів пробігу
На цій відстані електромобіль «відбиває» вуглецевий слід, залишений при виробництві, і з кожним кілометром стає все чистішим у порівнянні з бензиновим авто. Відсутність вихлопних газів у повсякденній експлуатації швидко компенсує початкове навантаження на екологію

Важливо зазначити, що дослідження ICCT також враховує походження електроенергії, якою заряджається авто. Якщо електромобіль протягом усього терміну експлуатації заряджається виключно від відновлюваних джерел енергії, загальне скорочення викидів зростає до 78%. Тобто, перехід на “зелену” електрику здатен зробити електрокар майже безвуглецевим транспортом
А як щодо гібридів?
Вони дійсно мають позитивний вплив, але значно менш відчутний. Плагін-гібриди (PHEV) скорочують викиди приблизно на 30% у порівнянні з бензиновими автомобілями, а легкі гібриди (MHEV) — лише на 20%. Для порівняння, навіть автомобілі на природному газі забезпечують лише 13% зниження викидів

Такі цифри є надзвичайно важливими для тих, хто стежить за впливом транспорту на довкілля. У той час як бензинові авто залишаються непередбачуваними в плані екології через технічні несправності, модифікації або недогляд, електромобілі контролюються централізовано і працюють з передбачуваним рівнем викидів, який легко регулювати на рівні виробництва та енергосистем
Отже, якщо Ви замислюєтесь над тим, чи варто переходити на електромобіль, знайте: вже після 10 тисяч кілометрів пробігу ви значно скорочуєте власний вуглецевий слід. А з урахуванням глобального переходу до «зеленої» енергетики, цей ефект лише зростатиме. Тож наступного разу, коли на сімейній вечері почнуться звичні розмови про «неекологічні батареї», Ви вже знатимете, що відповісти
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі