Китай продовжує лідирувати в глобальному переході на електротранспорт. За прогнозами аналітиків UBS, HSBC, Morningstar і Wood Mackenzie, вже у 2024 році продажі електромобілів у країні досягнуть 12 мільйонів одиниць, що на 20% більше порівняно з 2023 роком. В той же час продажі автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) можуть скоротитися на 10% і впасти нижче 11 мільйонів одиниць. Це означає, що електрокари вперше випередять бензинові авто за обсягами продажів
Такий результат набагато випереджає державний план Китаю, згідно з яким частка електромобілів мала досягти 50% від нових продажів лише у 2035 році. Замість цього країна досягне цієї мети на 10 років раніше. За оцінками, у 2034 році продажі електромобілів можуть перевищити 18 мільйонів одиниць, тоді як продажі авто з ДВЗ впадуть до 2,93 мільйона одиниць
Популярність PHEV і конкуренція на ринку
Паралельно з електромобілями зростає попит і на плагін-гібриди (PHEV). Їхні продажі у 2025 році можуть сягнути 4,39 мільйона одиниць, а до 2033 року вирости до 6,05 мільйона одиниць. Проте традиційні гібриди, за прогнозами, залишатимуться в межах 730 тисяч – 1 мільйон одиниць на рік упродовж наступного десятиліття
Однак зростання конкуренції на ринку змушує виробників знижувати ціни та покращувати якість продукції. Аналітик HSBC Юцян Дінг зазначає, що китайський сектор EV стикається з перенасиченням моделей, жорсткою конкуренцією та ціновою війною. Виживуть лише ті бренди, які зможуть запропонувати якісні електрокари за доступними цінами
Наслідки для світових автовиробників
Зростання популярності китайських електромобілів серйозно вдарило по іноземних виробниках. У 2024 році частка іноземних брендів у Китаї впала до 37%, тоді як у 2020 році вона становила 64%. Це свідчить про зростаючу довіру китайських споживачів до місцевих автовиробників і зміну уподобань на користь національних брендів
Водночас існуючі заводи з виробництва ДВЗ можуть зіткнутися зі зниженням попиту та необхідністю переорієнтації на інші ринки. Німецькі, японські та американські компанії ризикують втратити значну частину доходів через таку перебудову ринку
Майбутнє електромобілів у Китаї
Китайська модель переходу на електротранспорт демонструє, що електромобільна революція вже стала реальністю. За оцінками експертів, ринок EV буде продовжувати зростати, а бензинові авто поступово витіснятимуться
Цей процес відкриває великі можливості для локальних виробників, які вже показують готовність до інновацій та адаптації. Проте індустрія стикається з викликами, серед яких конкуренція, цінова боротьба та необхідність оптимізації виробничих потужностей. Автовиробники, які зможуть знайти баланс між якістю, ціною та технологічними інноваціями, стануть лідерами ринку в найближчі роки
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі