Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 41192

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття

14.05.2025
53 перегляди
4 хвилини на прочитання

Рік тому у Porsche заявляли про плани продавати 80% електромобілів до кінця десятиліття. Це була дуже смілива декларація для компанії, яка має таку глибоку історію з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). Однак, з плином часу, зміною ринкових умов та уповільненням зростання попиту на електрокари, ця ціль виглядає дедалі менш реалістичною. Сьогодні у Цуффенгаузені (штаб-квартира Porsche) натякають на це своїми діями, підтверджуючи довгострокову прихильність традиційним силовим установкам. За кілька років з’явиться заміна Macan першого покоління саме з бензиновим двигуном, а такі ключові моделі, як Panamera та Cayenne, продовжать використовувати ДВЗ далеко після 2030-х років

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 2

За даними ЗМІ, електричний спорткар Porsche 718 (у кузовах Boxster та Cayman) та абсолютно новий трирядний флагманський SUV під кодовою назвою K1 – відкладені. Причин затримки нібито дві: слабший, ніж очікувалося, загальний попит на електромобілі та, що стало несподіванкою, банкрутство важливого постачальника акумуляторів – компанії Northvolt. Ці проблеми безпосередньо впливають на терміни запуску електричного дуету 718 та флагманського кросовера, який має зайняти місце у лінійці вище від Cayenne

Варто зазначити, що Porsche ніколи не називала абсолютно точної дати появи електричного 718 

Речник бренду Штефан Майр-Ульманн у березні минулого року обережно зазначав, що електричні спорткари мають з’явитися «в середині десятиліття» (що натякало на 2025 рік). Тоді ж він підтвердив, що електричні Boxster та Cayman вийдуть на ринок після електричного Cayenne, хоча спочатку планувалося навпаки – першим мав дебютувати саме 718 EV. При цьому електричний SUV K1, за офіційними планами, мав дебютувати «пізніше цього року», тобто вже у 2025 році, поповнивши електричну лінійку

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 3

І ось тут криється головна проблема: якщо вірити інформації Automobilwoche, дата виходу електричного 718 переноситься на 2027 рік. Це значно пізніше, ніж обіцяна «середина десятиліття» (2025 рік). Тим часом, вже майже рік (з середини 2024 року), як Porsche була змушена припинити продажі бензинових Boxster та Cayman на європейських ринках через нові правила кібербезпеки (за винятком обмежених серій GT4 RS та RS Spyder, які ще виробляються). А виробництво поточного покоління 718 моделей (бензинових) у принципі, як підтвердив керівник виробництва Porsche Альбрехт Раймольд в інтерв’ю Automobilwoche ще у липні 2024 року, має завершитися «пізніше цього року» (у 2025 році). Якщо ці терміни дотримаються, у лінійці Porsche може утворитися доволі значна «діра» – приблизно на два роки бренд залишиться без своїх доступніших (відносно інших моделей Porsche) спортивних моделей Boxster та Cayman

А що ж з великим флагманським електро-кросовером? 

Вперше Porsche анонсувала цей проєкт три роки тому під час своєї щорічної прес-конференції. Під кодовою назвою «K1», ця абсолютно нова модель має стати флагманом SUV-лінійки, зайнявши місце вище від Cayenne. Автомобіль будуватиметься на новій, розробленій власними силами гнучкій платформі Scalable Systems Platform (SSP) Sport. Гендиректор Porsche Олівер Блуме свого часу описував майбутній K1 як модель, яка матиме просунуті «функції автоматизованого водіння» та запропонує «абсолютно новий досвід» всередині салону

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 4

Однак, за інформацією того ж Automobilwoche, тепер запуск K1 переноситься аж на кінець десятиліття! Це величезна затримка порівняно з планами представити його вже у 2025 році. K1 цілком може бути одним із тих проєктів, які Porsche спочатку бачила суто як електромобілі, але тепер, на тлі сповільнення EV-ринку, переглядає в бік створення гібридних або навіть повністю бензинових версій. На подібні зміни у стратегії натякав колишній фінансовий директор Лутц Мешке ще у листопаді минулого року: «Зараз ми розглядаємо можливість того, що спочатку заплановані повністю електричні автомобілі матимуть гібридний привід або двигун внутрішнього згоряння… Зараз ми перебуваємо в процесі прийняття концептуальних рішень. Що ясно, так це те, що ми залишаємося з двигуном внутрішнього згоряння набагато довше»

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 5

Окрім того, Porsche нещодавно скоригувала плани щодо нарощування власного виробництва акумуляторів на дочірній компанії Cellforce, прямо посилаючись на «повільніше нарощування електромобільності» на ринку. Це може бути пов’язано як із загальним попитом, так і з проблемами постачальників. Однак, компанія не стоїть на місці у розвитку батарейних технологій: на початку цього року Porsche придбала компанію V4Drive GmbH у Varta. Їхні циліндричні елементи відрізняються високою продуктивністю і вже знайшли застосування у новому 911 GTS (як частина гібридної системи), і з’являться й в інших моделях. Є навіть припущення, що наступне покоління трекового монстра GT2 RS також отримає певний рівень електрифікації, ймовірно, у вигляді гібридної системи з високопродуктивною батареєю, що дозволить підвищити динаміку

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 6

Повністю електричний Porsche 911 з’явиться на ринку не раніше 2030 року 

Адже ця модель вважається “серцем” бренду, і перехід на електротягу для неї є особливо чутливим питанням. Виникає риторичне питання: а чи взагалі потрібен ринку (і фанатам бренду) повністю електричний 911, чи його аутентичність нерозривно пов’язана з ДВЗ? І, з огляду на можливу дворічну відсутність, те ж саме питання ми можемо поставити й щодо електричного 718. Чи не втратить він свою нішу та клієнтів за час вимушеної паузи?

Читати далі

Схожі записи
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK