Генеральний директор Ford Джим Фарлі зізнався, що був буквально приголомшений, коли інженери компанії розібрали електромобілі Tesla та китайських виробників. У процесі розбору виявилися деталі, які змусили Ford повністю переглянути підхід до створення електричних автомобілів — від самої основи
З’ясувалося, що Ford Mustang Mach-E має на цілу милю більше електропроводки, ніж Tesla Model 3
Така різниця збільшує масу авто, ускладнює виробництво і знижує ефективність. Такий висновок став справжнім «холодним душем» для компанії. Джим Фарлі визнав, що розбір Tesla та китайських електрокарів став для нього «принизливим, але повчальним досвідом»

Ford, як і багато інших традиційних автогігантів, сьогодні відчуває серйозний тиск — з одного боку від Tesla, з іншого від китайських брендів, які розвиваються стрімкіше, ніж будь-коли. Нові гравці на ринку діють сміливіше, впроваджують передові рішення у сфері дизайну, електроніки та програмного забезпечення. На цьому тлі Ford виглядає дещо повільним і вимушений надолужувати згаяне
Фарлі визнав, що китайські автовиробники сьогодні становлять для Ford більшу загрозу, ніж японські компанії у 1980-х. Коли фахівці Ford почали детально вивчати Tesla Model 3 і кілька китайських електрокарів, вони були шоковані рівнем оптимізації, продуманістю конструкції та ефективністю виробництва конкурентів. Усе, від компоновки елементів до програмного забезпечення, виявилося технологічно витонченим і максимально ефективним
Саме після цього відкриття Джим Фарлі вирішив розділити бізнес Ford на окремі напрями. У 2022 році було створено підрозділ Model E, який зосереджений винятково на розробці електромобілів

Фарлі визнає, що Китай став глобальним центром електромобільної революції
За його словами, китайський уряд свідомо підтримує цей напрямок, забезпечуючи економічні стимули для розвитку батарейних технологій і виробництва. Він переконаний, що Ford не може просто спостерігати збоку: «Ми не відмовимося від електромобілів. Якщо прагнемо залишатися глобальною компанією, то не можемо просто віддати цей ринок китайцям»
Попри величезні інвестиції, новий підрозділ поки не приносить прибутку — минулого року він зазнав збитків на понад 5 мільярдів доларів. Проте Фарлі не втрачає оптимізму. Він наголошує, що спочатку знав: цей шлях буде жорстким і вимагатиме сміливих рішень. Його принцип простий — не тікати від складнощів, а братися за найважчі проблеми одразу і відкрито, адже так рішення з’являються швидше
Керівник Ford не лише аналізує конкурентів, а й користується їхньою продукцією
Минулого року він зізнався, що регулярно їздить на китайському електроседані Xiaomi SU7 і високо оцінює його якість. Це свідчить про розуміння того, наскільки швидко Ford має реагувати на виклики і вчитися у найкращих

Одним із ключових майбутніх проєктів компанії стане електричний середньорозмірний пікап із цільовою ціною близько 30 тисяч доларів. Його побудують на новій платформі, яка ляже в основу цілої лінійки моделей наступного покоління. Саме цей проєкт стане перевіркою того, чи зможе Ford досягти швидкості, гнучкості та ефективності, які вже мають Tesla і китайські виробники
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі