Японський автовиробник Nissan офіційно заявив, що у 2027 році представить нове покоління фірмової системи ProPilot – розширеної допомоги водієві (ADAS). Ключовою особливістю стане поєднання Lidar-сенсора, декількох радарів та камер, а також штучного інтелекту від стартапу Wayve
Автомобіль, що думає як людина – без карт високої точності
Нове покоління ProPilot вирізняється тим, що здатне самостійно орієнтуватися у складних дорожніх умовах без потреби в детальному 3D-мапінгу, на відміну від багатьох інших систем. Це стало можливим завдяки AI-софту Wayve Driver, натренованому на величезних обсягах реальних дорожніх даних. Програмне забезпечення вчиться розпізнавати ситуації так, як це робить людина – і миттєво реагує

Попри це, система все ще буде відповідати 2 рівню автономності за класифікацією SAE, тобто не зможе працювати без контролю з боку водія. Але Nissan називає її новим стандартом автономного керування з розширеними можливостями уникнення зіткнень
Що таке Ground Truth Perception і як це працює
У центрі системи – технологія ground truth perception, яка поєднує:
- передній Lidar-сенсор;
- 9 оглядових камер по периметру авто;
- 2 довготривалі радари ззаду

Разом ці сенсори забезпечують постійний аналіз простору навколо автомобіля, передбачають рухи пішоходів, інших машин чи об’єктів і автоматично ухиляються від них – без участі водія
У демонстраційних відео, які Nissan опублікувала ще у 2023 році, система успішно ухиляється від автомобіля, що задкує, та від дитини, яка раптово вибігла на дорогу. Це демонструє потенціал для реальної безпеки у повсякденному трафіку, а не лише в ідеальних умовах
Британський штучний інтелект – під капотом японського авто
Wayve – британський стартап, що розробив ядро системи, вже залучив понад $1,3 мільярда інвестицій від таких гігантів, як Nvidia, Microsoft, SoftBank та Uber. Його програмне забезпечення розраховане на гнучкість – воно може працювати на будь-якому графічному процесорі, який використовує автовиробник. Це дає змогу знизити витрати на впровадження та прискорити розробку

Wayve використовує чіпи Nvidia Orin, але, за словами CEO компанії Алекса Кендалла, може адаптуватися до будь-яких технічних стандартів
🚗 Цікаво знати: Технологія, яку впроваджує Nissan, потенційно може стати основою для кращого автономного водіння в умовах українських доріг, де динаміка трафіку часто змінюється, чітка розмітка часто відсутня або покриття картами залишає бажати кращого. Інтелектуальні сенсори, що орієнтуються за реальними об’єктами, а не лише по GPS, можуть значно покращити безпеку та адаптивність оснащених новою системою автомобілів в таких умовах
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025
Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025
Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі