Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів
Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: замість тривалого заряджання водії просто обмінюють розряджені батареї на повністю заряджені. Це ліквідує головну проблему електромобільності — час очікування

Наразі Spiro оперує понад 60 тисяч електромотоциклів та має понад 1200 станцій заміни батарей, а загальна дистанція екологічних подорожей вже сягнула 800 мільйонів кілометрів. Компанія планує довести кількість своїх транспортних засобів до 100 тисяч вже до кінця 2025 року, що вчетверо перевищить показник минулого року. За словами генерального директора Spiro Каушіка Бурмана, Африка переживає справжній переломний момент у транспортній сфері: водії переходять від бензинових мотоциклів до електричних, бо це вигідніше, простіше та надійніше. Електромотоцикли Spiro коштують менше, споживають дешевшу енергію та приносять водіям удвічі вищий дохід, ніж традиційні транспортні засоби

Ключовим елементом успіху Spiro є мережа заміни акумуляторів, яка перетворює електромотоцикли на зручну альтернативу бензиновим
Водії не залежать від розеток чи зарядних станцій — достатньо кількох хвилин на обмін батареї, і можна продовжувати маршрут. Ефективність цього підходу вже доведена в Азії, Європі та Південній Америці, а тепер Африка демонструє власну модель успіху
Президент Afreximbank Бенедикт Орама підкреслив, що інвестиції у Spiro виходять за межі сфери транспорту. Вони спрямовані на створення робочих місць, розвиток місцевого виробництва, стимулювання внутрішньоафриканської торгівлі та зменшення залежності від імпорту старих бензинових автомобілів. Як наголошує Орама, Spiro допомагає континенту зробити крок до нової ери промисловості та регіональної інтеграції, підтримуючи принцип «зроблено в Африці для Африки»

Заснована у 2022 році, компанія активно розвиває місцеві виробничі потужності в Уганді, Кенії, Нігерії та Руанді, а також запускає нові пілотні проєкти в Танзанії та Камеруні. Раніше Spiro вже залучила понад $180 млн від Equitane та Société Générale, що свідчить про глибоку довіру інвесторів до її бізнес-моделі. Голова Equitane Гаган Гупта переконаний, що Spiro має всі можливості, аби масштабуватися ще швидше, адже попит на доступний та чистий транспорт в Африці зростає з кожним місяцем
Читати далі
Схожі записиПісля серії більших моделей Smart підтвердила роботу над компактним міським електрокаром, який продовжує ідею легендарного ForTwo та орієнтується насамперед на європейські міста Сьогодні Smart належить Mercedes-Benz і китайській Geely на паритетних умовах Марка поступово змінила напрямок розвитку та почала випускати дедалі більші автомобілі, включно з седаном #6, який став найбільшим у її історії. Попри це, […]
17 Грудня 2025
Історичний завод Ford у Луїсвіллі готується до найбільшої трансформації за весь час існування Підприємство, яке працює вже 70 років, цього тижня зупиняє виробництво для масштабного переоснащення під нову електромобільну стратегію компанії. Саме тут Ford планує закласти основу для наступного етапу розвитку електротранспорту Електричний пікап Ford F-150 Lightning у нинішньому вигляді фактично зійшов зі сцени, однак […]
17 Грудня 2025
Програма отримала назву Lucid Recharged і орієнтована на покупців, які хочуть зекономити, але не готові відмовлятися від заводської перевірки та додаткових гарантій До програми потрапляють лише автомобілі з одним власником і пробігом менше ніж 62 тисячі миль (100 тисяч км). Кожен такий електромобіль проходить розширену перевірку за більш ніж 160 пунктами. За потреби проводиться механічне […]
17 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі