Tesla продовжує вдосконалювати свій пакет Full Self-Driving (FSD), і версія 13.2 стала черговим значним кроком вперед. Основними нововведеннями цієї версії є здатність автомобіля самостійно виїжджати з паркомісця, а також шукати місце для паркування в кінці маршруту. Ця функціональність, хоча й вражаюча, поки доступна лише для учасників програми раннього доступу Tesla
Версія 13.2 вже отримала схвальні відгуки. Рецензенти відзначають плавніше керування електромобілем, зниження кількості критичних помилок і зростання впевненості під час поїздок. Попри це, досягнення повноцінного автономного водіння залишається далекою перспективою. Tesla прагне запустити свої безпілотні роботаксі до 2026 або 2027 року, але програмне забезпечення ще потребує суттєвого вдосконалення
Технічні досягнення та реальні випробування
У тестовому відео показано, як FSD V13.2 справляється зі складними маневрами, наприклад, правим поворотом із подальшим різким лівим. Автомобіль успішно аналізує дорожню ситуацію навіть в умовах інтенсивного трафіку. У ситуації, коли Model Y стартувала з місця біля Supercharger, автомобіль не одразу рушив, а зачекав, щоб можна було безпечно рушити на виїзд. Така поведінка, разом із врахуванням бордюрів та інших перешкод, свідчить про вдосконалення системи ухвалення рішень на основі нейронних мереж
Інші вдосконалення включають плавне сповільнення перед лежачими поліцейськими, що не завжди було характерним для попередніх версій FSD. Також цікавим є здатність системи змінювати маршрут у процесі руху, що демонструє гнучкість її алгоритмів

Обмеження та проблеми
Попри значний прогрес, FSD V13.2 все ще має недоліки. Наприклад, функція пошуку паркомісця іноді працює некоректно. Крім того, деякі маневри автомобіля, навіть у стандартному профілі, можуть здатися надто агресивними для більшості користувачів
Експерти також наголошують, що головним критерієм оцінки FSD залишається кількість критичних моментів, коли водій має втрутитися, у порівнянні з відстанню, яку проїхав автомобіль. Це дає змогу об’єктивно оцінити прогрес в розробці системи
Перспективи автономного водіння
FSD V13.2 демонструє значні технічні досягнення, які наближають Tesla до реалізації концепції повністю автономного водіння. Однак для запуску роботаксі у 2026–2027 роках компанії доведеться вирішити низку проблем. Водночас, такі тестові версії, як 13.2, вже доводять, що Tesla впевнено рухається до майбутнього, коли автономне керування стане стандартом
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі