Volkswagen остаточно визначився з ключовими характеристиками своєї майбутньої електричної архітектури SSP — і на тлі затяжної тиші прозвучав справжній сюрприз. Незважаючи на те, що SSP створювалася виключно для електромобілів, вона також підтримуватиме використання двигунів внутрішнього згоряння. Але з важливим уточненням: жодного механічного з’єднання з колесами — лише генерація електроенергії
SSP — це модульна платформа, яку Volkswagen Group анонсувала ще понад чотири роки тому як базу для всіх електромобілів своїх брендів

Спершу її планували запустити вже цього року, проте строки зсунулися ближче до кінця десятиліття. Причина — затримки в розробці фірмового програмного забезпечення Cariad, що ускладнило всю архітектуру
Наразі ж концерн офіційно підтверджує, що SSP підтримуватиме ДВЗ як «подовжувач ходу» (range extender). Такий підхід уже відомий за прикладами BMW i3 REx, Mazda MX-30 R-EV і новітнього Dodge Ramcharger — в усіх випадках бензиновий двигун виконує функцію генератора, а не приводу. Аналогічну технологію активно просуває і Nissan через свою систему e-Power

Нова стратегія VW передбачає появу бензинових генераторів навіть у позашляховиках
Зокрема, нещодавно створений бренд Scout готує до запуску пікап і SUV, які отримають ДВЗ без з’єднання з колесами. У Китаї концепт ID. Era також має три ряди сидінь і бензиновий генератор — продукт кооперації з місцевим партнером SAIC

Такий підхід не лише технологічно гнучкий, але й менш тривожний щодо дальності пробігу для тих водіїв, які живуть в країнах зі слабкою зарядною інфраструктурою
Volkswagen позиціонує SSP як єдину архітектуру для всіх брендів групи, яка замінить нинішні платформи MEB та PPE

На тизері видно щонайменше п’ять варіантів кузова — від компактного хетчбека до великого SUV, а загалом планується вісім різних типів моделей. Старт виробництва очікується у 2026 році, імовірно — спершу в Китаї, а вже потім у Європі
Проте для європейського ринку використання range extender залишається під питанням. CEO Volkswagen Томас Шефер в інтерв’ю Autocar зазначив, що plug-in гібриди є ефективнішими в контексті вартості, адже вже пропонують достойний електричний пробіг і швидку зарядку. На його думку, поєднання обох технологій в одній лінійці не має економічного сенсу
Одна з найочікуваніших моделей на базі SSP — дев’яте покоління Golf, яке буде повністю електричним
Його прем’єру заплановано ближче до 2030 року, і він співіснуватиме з бензиновим Golf Mk8 щонайменше кілька років. Поточну генерацію моделі, за планами, залишать на конвеєрі до середини 2030-х років

Цікаво, що виробництво електричного Golf відбуватиметься в Вольфсбурзі, тоді як бензиновий Mk8 з 2027 року випускатимуть на заводі в мексиканській Пуеблі — знак зміни фокусу бренду, але без поспішного прощання з ДВЗ
SSP — головний технологічний проєкт VW на десятиліття
Олівер Блюме, генеральний директор Volkswagen Group, наголосив:
«Ми прагнемо бути рушієм глобального технологічного прогресу в автоіндустрії. SSP стане центральною частиною цієї стратегії. Ми досягли важливої віхи у створенні нашої електричної платформи майбутнього. Тепер — курс на реалізацію»
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025
Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025
Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі